Alla inlägg under september 2010

Av soft - 16 september 2010 17:00

Gör erat bästa, gå för bövelen och rösta och se till att få bort detta parti.

Herregud, folk är rabiata över SD men denna man och hans parti.....är det på något sätt bättre då?  Han sätter oss sjuka i en vidrig framtid, om vi ens har någon framtid.

Kräket har inte ens ett ordentligt motargument att komma med.

Denna kvinna hade mycket på hjärtat och framförde det helt sanslöst bra.


Guld åt sådana som dig Britt (jag tror det var så du hette)


Får dom makten igen ser jag bara en avgrund.......

.


Av soft - 16 september 2010 12:42

Att inte klara av en resension av en människa utan att bli sur, förorättad, kränkt osv så han slutar blogga mm är så dåligt. Att han inte skäms?

Han har blivit en jädra gnällspik tycker jag. Alla kan inte tycka och tänka som Herr Birro själv.....illa grabben.....väldigt illa.


Han om någon brukar ju påtala sina åsikter om folk.


http://www.nt.se/bloggar/bloggare.aspx?blogg=5935825

Av soft - 16 september 2010 00:11

Då är det mötet avklarat. Jag ägnade hela förmiddagen till att kliva ner på den nivån att jag inte brydde mig.

Inte arg, inte ledsen utan bara allmänt slätstruken med inga som helst förväntningar åt något håll.

Det fungerade bra och kl 14.30 var vi där.


Blev uppropad och presenterades för min handläggare som jag aldrig träffat. Sedan då Kvinnan på Arbetsförmedlingen.

Dom förklarade bara lite först vad som gäller och så fick af papper från mina utredningar. Jag skulle skrivas in och vi pratar lite undertiden.


Ganska snart inser jag att jag har 2 underbara människor framför mej.

Dom frågar och jag svarar på det mesta och om det mesta.

Vi börjar diskutera min senaste utredning som gjordes av Previa och som jag förklarade gjorde mej väldigt besviken för dom var urkass.

Då svarar min handläggare på F-kassan att : - Ja, dom gjorde sig av med F-kassans egna utredare i Tranås för att ta in ett konsultbolag som enbart gör detta för att tjäna pengar. Kan det bli bra då?


Jag stirrar på honom.....hörde jag rätt??

Handläggaren på Af håller med..


Vi börjar diskutera min diagnos vilket är Fibromyalgi vilket jag berättar att jag hatar det namnet för det är en så smutsig diagnos.

Af börjar diskutera diagnoser och olika sjukdomar och jag inser  att hon är insatt ordentligt. Bla att det många ggr dessutom är mera fel än bara Fibro.Det kan vara en bindvävssjukdom.


F-kassan berättar generellt hur "dom ställer sig" och förklarar att har man fibro så anses man klara 75% jobb och har man Bindvävssjukdomen sjuskriver dom inte alls för den enbart.

Af fräser till att:- Bara för man har Fibro eller MS eller vad det än gäller så kan alla diagnoser vara olika från människa till människa.


Vissa fibosar klarar jobba och ha häst tex medans vissa inte klarar gå 100 meter. Hon var stenhård och F-kassan höll med.

Han sa tom att det är "en människa" som bestämt hur det ska vara och han anser att vi alla ska tycka det samma.

Ja....alliansens sett att sköta detta var inte i deras tycke...det avslöjades mer än en gång.


Dessutom berättade F-kassan något väldigt positivt, och det är att det kommer bli Lasaretten som ska sköta smärtutredningarna hädanefter, dock ej i någon större omfattning. Vad han menade med det vet jag inte.

Men jag sa till honom att det var det bästa jag har hört någonsin...han höll med. Det blir Smärtklinikerna som kommer hålla i det


3 månader har vi på oss för att utvärdera hur mycket och OM jag kan aktiveras någonting alls.

10 tim/veckan ska dom/vi se om det går.

Dom ska se till att jag får Kognitiv behandling för att lära mej hantera smärtan bättre.


Af steg så högt i mina ögon när hon frågade om våra möten vi ska ha framöver.....så säger hon att:  -Du har ju värk och jag förstår att din kropp inte fungerar på förmiddagarna så är det okej om vi sätter kl 15.00?

Jag blev nästan gråtfärdig....en människa som förstår, och bryr sig.


När jag kom ut så kände jag mej avklädd.....hela den skyddande skalet jag hade byggt upp var borta. Jag känner mej så lättad men samtidigt har jag blivit så lurad förut så jag tar inget för givet förren jag ser att det fungerar som dom säger.


Det finns tydligen fortfarande människor på både F-kassan & AF som har känslor och som jobbar för andras bästa.


Puh...nu skakar jag i armarna. Jobbigt att skriva;))


Sovdax.

.

          

Av soft - 15 september 2010 11:37

Inatt har jag sovit jättegott, sitter här och hämtar krafter till dagens prövningar. Jag ska till AF och ha ett möte med F-kassan.

Ja nu ska dom tvinga ut ännu en trasig människa på arbetsmarknaden.....eh jag menar socialbidrag.....eh.....nej inte ens det.


Jag har gått hemma sedan 1990 och ständigt blivit sämre, nu efer många år av kamp har jag lärt mej lyssna på kroppen och få vardagen att fungera lite smidigare. 

Då ska man ut och jobba,,,hahahaha tillåt mej le Fredrik Reinfelt  

Jag är väl inte dum om du tror det.  jag känner min kropp bäst själv och ingen mera än jag själv skulle bli så överlycklig om det fanns ett jobb till mej.  Men jag tänker inte ännu en gång tro på dessa vansinnigt vackra ord och förklaringar om all hjälp som finns. Jag vet att det låter jävligt bra men att inget fungerar i verkligheten.


Så jag kommer hamna mellan dessa stolar som är så välomtalade.

Men en sak är skönt, ni kommer aldrig få mej att må dåligt och få ångest en gång till över eran behandling.  Jag är stark som satan själv och obstinat som en värsta 5 åring.  På mej hjälper inga hot ska ni veta.


Så jag ska dit och önska dom lycka till och gratulera dom för att statistiken kommer se bättre ut när dom är klara med mej.


Idag kommer min barndomsvän hit och ska sova över tills imorron.

Härligt så härligt... så ikväll blir det tårta;))

.

 

Av soft - 14 september 2010 12:07

Min 18:åriga son har det inte roligt. Han fick Körtelfeber 2007 och sedan dess lidit av att åka på allt mellan himmel och jord.

Nu har han fått "kronisk halsfluss" med halsmandlar stora som tennisbollar.

Han har svårt att andas ibland och blir akut sjuk, frisk, sjuk, frisk....

Hur jobbigt som helst.


Nu har han fått papper från Öron näsa Hals så det blir nog operation förhoppningsvis. Vi håller tummar & tår för skolan drabbas ju massor.


Igår ringde min kärlek och påminde mej om våran förlovningdag.

Han är verkligen den bästa, underbaraste man jag kunde få.

Lika förälskad efter 8 år.

En man som bryr sig, anstränger sig och komunicerar är underbart   


Idag har jag förövrigt vaknat med lite energi, så jag ska se Hem till Gården sedan fixa lite tills Kompisen kommer på fika

.

 

Av soft - 12 september 2010 08:37

Skön ensam morron, hör snarket från min man. tyst och stilla förövrigt.

Jag funderar.....ibland ramlar man in/över människor som har ett speciellt sätt som gör att dom ständigt gräver ner sig själva, undergräver sig själva, hela livet är så negativt. Dom blir enligt dom själva ständigt svikna av vänner, och livet är en riktig pina.

Jo jag vet att man kan må psykiskt dåligt det är inte det men måste man inte själv börja förhandla med sig själv om det är så livet ska vara?

Att man ev kanske har en del i hur folk behandlar en?


Jag vet av egen erfarenhet att jag inte kan stödja alla till 100% pga att jag inte orkar själsligt eftersom jag själv har mina problem med kronisk värk.

alla människor har sitt & sina problem men vissa har mera.


Det jag menar är att man kan inte enligt min åsikt kräva att vänner ska finnas där för alltid vad det än gäller.

Man måste försöka stå upp i livet själv oxå.

Det finns dom som är sådana att dom gnäller över allt, alla är dumma mot dom och livet är så tufft....mm

det finns dom som bara är sådana, som aldrig ändrar sig, som riktigt suger i sig helvetets alla negativa tankar och maler och maler i sina tankar ständigt negativa saker.


Så när vänner tillslut inte orkar höra allt negativt så blir dom så sårade så då blir det funderingar på att avsluta detta ruttna liv ...gärna skriva det så alla ser på nätet. Sätta vännerna i en jävla situation.


Åter igen så vet jag att psykisk ohälsa är ett helvete men jag måste påskina att vänner kan inte hjälpa så att allting försvinner och inte sjukvården heller.

Tillsammans kan man hjälpa men den som är sjuk måste inse att när en vän säger ifrån att den inte orkar så gör man inte det för att man är dum eller elak och sparkar på någon som redan ligger.

Ni måste acceptera att även vänner har en gräns för vad dom klarar av.

Man blir en klagomur som ständigt ska finnas till hands.

När kan man kräva att personen ska göra något själv?


Jobba på positiva tankar, hitta det positiva i livet, ta hjälp av sjukvården som är utbildade på detta.

Någon stans har man ett eget ansvar att försöka ändra levnadssätt.


Alla runt omkring kan inte klara detta ständiga mörker som en del öser över en.  Är det fel att påtala det?

Är det fel att inte orka som närstående vän?


Jag blir frustrerad som sjutton när dom inte en minut försöker själva, utan fortsätter sitt svarta negativa liv med negativa tankar och inte ens lyssnar när man försöker finnas där....

Å när en del sitter och skriver på nätet att dom inte vill leva längre, dom ska ta livet av sig osv....dag efter dag....å där sitter man och kan inte nå dom.  Vill man ta sitt liv så tror jag inte man sitter och skriver det vecka efter vecka...år in och år ut.  Det är inte snällt mot anhöriga & vänner att göra så.


Kan man kräva hur mycket som helst av vänner?

Har man som vän rätt att säga ifrån?

.

 



Av soft - 11 september 2010 18:10

Detta var riktigt intressant att lyssna på. Det finns många åsikter.

Är tystnaden rätt sätt??

Vad tycker du/ni ?


http://dai.ly/aZCjKe

Av soft - 11 september 2010 16:51

Jonas Thomassen – Hurt


Underbart väder, jag är inte lika underbar men det kvittar ju;))

Idag är mannens son hos en kompis och leker, det är nog nästan första gången.....otroligt skönt för honom.

Så kommer det stoora problemet över mej....vad ska man äta en lördagkväll då?  Käkade Fläskfile igår så kanske Lax eller Pizza........Pizza.....mm


Känner att jag inte gjort det jag ska hittils denna helg. Tvätt, städa osv men vad sjutton.....finns ju flera dagar....eller?? 

Jag har fastnat inne på Spotify just nu och jag tror inte jag vill avsluta det.

Green Day – Boulevard Of Broken Dreams - Single/Album Version


Tror jag ska ställa mej upp & ner och tvätta håret ialla fall, då brukar man piggna till lite.

Ikväll blir det Dansfeber bara för att Anna Bok ska delta.

Observera att jag INTE är en fan av henne;)

Sedan blir det filmkväll här The Expendables.  Svinbra...se den!!!!

.

     

                          Över 60 bast.....;)

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards