Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Jag tror jag kom av mej......

Av soft - 12 september 2010 08:37

Skön ensam morron, hör snarket från min man. tyst och stilla förövrigt.

Jag funderar.....ibland ramlar man in/över människor som har ett speciellt sätt som gör att dom ständigt gräver ner sig själva, undergräver sig själva, hela livet är så negativt. Dom blir enligt dom själva ständigt svikna av vänner, och livet är en riktig pina.

Jo jag vet att man kan må psykiskt dåligt det är inte det men måste man inte själv börja förhandla med sig själv om det är så livet ska vara?

Att man ev kanske har en del i hur folk behandlar en?


Jag vet av egen erfarenhet att jag inte kan stödja alla till 100% pga att jag inte orkar själsligt eftersom jag själv har mina problem med kronisk värk.

alla människor har sitt & sina problem men vissa har mera.


Det jag menar är att man kan inte enligt min åsikt kräva att vänner ska finnas där för alltid vad det än gäller.

Man måste försöka stå upp i livet själv oxå.

Det finns dom som är sådana att dom gnäller över allt, alla är dumma mot dom och livet är så tufft....mm

det finns dom som bara är sådana, som aldrig ändrar sig, som riktigt suger i sig helvetets alla negativa tankar och maler och maler i sina tankar ständigt negativa saker.


Så när vänner tillslut inte orkar höra allt negativt så blir dom så sårade så då blir det funderingar på att avsluta detta ruttna liv ...gärna skriva det så alla ser på nätet. Sätta vännerna i en jävla situation.


Åter igen så vet jag att psykisk ohälsa är ett helvete men jag måste påskina att vänner kan inte hjälpa så att allting försvinner och inte sjukvården heller.

Tillsammans kan man hjälpa men den som är sjuk måste inse att när en vän säger ifrån att den inte orkar så gör man inte det för att man är dum eller elak och sparkar på någon som redan ligger.

Ni måste acceptera att även vänner har en gräns för vad dom klarar av.

Man blir en klagomur som ständigt ska finnas till hands.

När kan man kräva att personen ska göra något själv?


Jobba på positiva tankar, hitta det positiva i livet, ta hjälp av sjukvården som är utbildade på detta.

Någon stans har man ett eget ansvar att försöka ändra levnadssätt.


Alla runt omkring kan inte klara detta ständiga mörker som en del öser över en.  Är det fel att påtala det?

Är det fel att inte orka som närstående vän?


Jag blir frustrerad som sjutton när dom inte en minut försöker själva, utan fortsätter sitt svarta negativa liv med negativa tankar och inte ens lyssnar när man försöker finnas där....

Å när en del sitter och skriver på nätet att dom inte vill leva längre, dom ska ta livet av sig osv....dag efter dag....å där sitter man och kan inte nå dom.  Vill man ta sitt liv så tror jag inte man sitter och skriver det vecka efter vecka...år in och år ut.  Det är inte snällt mot anhöriga & vänner att göra så.


Kan man kräva hur mycket som helst av vänner?

Har man som vän rätt att säga ifrån?

.

 



 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

13 september 2010 12:23

men jag blir galen hade skrivit ett långt inlägg och tryckte på fel knapp hahha,, näe kan inte skriva om allt men ok jag håller med dig ungefär

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

soft

13 september 2010 12:39

hahaha...det är ju bra att du håller med mej;)
Ibland gör man sådana grejer och man blir ju så trött....allt man skrivit är borta

 
Filifjonkan

Filifjonkan

14 september 2010 11:40

Hej igen . Nya försök. Det är mina fingrar som inte gör som jag vill. De lever sitt eget liv tror de ! Ja man får trösta och bjuda på sig själv till en viss gräns men det finns ju folk som du beskriver som alltid måste gnälla på något.Till sist tröttnar man och säger ung som du sa.Men man (läs jag) har en väninna en allra bästis du vet som jag alltid tröstar för hon tröstar alltid mig när vi behöver det. Vi är barndomsvänner och känner varandra innan och utan, det är en annan sak det. Då lyssnar man om kl så är 03 på natten..alltid. En vän är den som reser dig upp när vi glömt bort hur vi gör för att stå!Men ofta har man en sådan vän och det är guld värt.
Ha det bra med dig.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

soft

14 september 2010 11:52

Hej Fjonkan.
Ja visst är det skillnad på vän och vän. De vänner jag menar är sådana som bara suger hela tiden, aldrig ger något tillbaka för dom mår värst hela tiden. Jag har oxå nära vänner jag aldrig skulle svika.

Kram och ha en skön höstdag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av soft - 13 december 2013 12:33

" Kod för att importera min blogg till Nattstad:3665006947 " ...

Av soft - 8 december 2012 09:29

Av soft - 20 september 2012 14:51

Efter att jag fick en dålig start angående Air Wick så känns det mycket bättre nu. Jag har nu 2 pinnar i flaskan inne på toaletten. Doften jag har därinne är Midnight Blackberry & Vanilla Silk . Det luktar gott där inne och sådär lagom, dock är min å...

Av soft - 19 september 2012 07:13

Så kom dom då äntligen  Air Wick Doftpinnar. Som jag har längtat att få Buzza dessa;))......  Jag sliter upp paketet och provar genast. En i badrummet och en i vårat sovrum. Jag gjorde 2 stoora tabbar...........      1: Ta inte i produkte...

Av soft - 18 augusti 2012 14:02

Med en stank av Ättika i hela huset blir badrummet rent så det skiner. Kalkar av resten av Duschkabinen och plockar bort 1000 olika produkter uppifrån torktumlaren och torkskåpet där sonen har "lite" produkter.......jisses. Vi har inte hittat ett...

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards