Alla inlägg under januari 2011

Av soft - 31 januari 2011 07:00

Behöver vi en efterapare till?  Vill inte ha en "ny" Cornelis 

Jag tycker dessutom han sjunger gräsligt dåligt. Såg honom nyss i Nyhetsmorron och det är riktigt kass...

I studion här nedan kan alla bli bättre.

Nä usch jag gillar inte hans ständiga reklam överallt.

Snacka överreklamerat......

.



Av soft - 29 januari 2011 19:22

Varje natt drömmer jag mej bort från verkligheten med Storytel

Det är ett toppensida med Ljudböcker som man kan lyssna på.

Jag lyssnar genom Iphonen och det är superbra. Där kan jag även välja att lyssna offline så jag slipper vara uppkopplad. Man kan oxå lyssna i datorn.

Äntligen har jag ljudböcker så jag kan vältra mej i;)


Prova detta jag lovar du blir helnöjd.


Förövrigt har denna dag varit skitjobbig. Har sådan värk i benen och resten av kroppen pga blåsten antagligen. Har legat och sovit flera timmar idag.

Ser fram emot Tisdag då jag och kompisen ska åka och hälsa på en annan kompis;))  Äntligen kommer vi  iväg,


Nu ska jag tvinga in mej i duschen.....det är en prövning ärligt talat när man mår skit.

.

  

Av soft - 27 januari 2011 20:49

Jag känner för varje dag som går att livet börjar återvända från kylans helvete.

Har svaga vårkänningar varje dag och energin är kvar i kroppen mer och mer.

Känner verkligen att det ljusnar liksom...allting


Min mans firma växer så den knakar och nu är det klart att han ska byta jobb så han kommer finnas här hemma hos mej alla dagar i veckan  

Skillnaden på 23 mil & 3,5 mil till jobbet är ju enorm..

Den biten känns toppen..


Glädjen över att ha fått en Iphone är dessutom magisk....jag tokälskar den  En bättre telefon går inte hitta. Så logisk, snabb & rolig.


Förändringarna är stora här....köket ska genomgå ett och annat i färgväg, diskställ från Broarne och så hoppas jag klara av att slipa och måla köksbordet när det blir varmare ute.


Potatis.....jag ska sätta egen potatis i vår.

Dill....odla dill

Måla om groventren 

Fixa pannrummet.


Ah.....det rör sig i skallen över massor av grejor som ploppar upp i skallen i samband med denna energi;)

.

  

Av soft - 21 januari 2011 16:23

Jag har fått en uppgift av min man. Han vill att jag gör en undersökning om det finns intresse för Knappar? Alltså knappar man har på kläderna.

Det kan vara Namnskylt, Partinamn, Företagsreklam eller varför inte skojiga sjuka knappar som Linköpings studenter ständigt sätter på sina overaller.


Min man var på Mässa idag och kom hem med denna ide..han är full av ideer;)

frågan är ju hur stor eferfrågan är?

Hur gör jag bäst den undersökningen?

Var gör jag den undersökningen bäst?


Har ni tips och ideer så får ni gärna dela detta med mej.

.

  

Av soft - 20 januari 2011 13:51

Nu börjar jag få lite vårkänslor och även mina växter tydligen;)

Jag har flera Prickbegonia som kallas Änglavinge och dom är bland det blomvilligaste jag någonsin träffat på.

Nu är dom igång för fullt och växer mej ut huset snart.

Dom är så vackra.


Känner att det är dax att så smått börja uppdatera blomsterbloggen som jag tänker fortsätta med här.


Lite bilder på Änglavingen som vuxit hela vintern trots minemalt med vatten;)

.

        

Av soft - 19 januari 2011 19:37

Idag var jag på sista träffen i gruppen vi haft på AF.

Det har varit skönt att träffa andra med samma situation dvs utförsäkrade.

Vi gick  igenom kommande åtgärder, vad som gäller och vilka rättigheter vi har *NOT*


En kvinna började gråta....det gör så ont att se henne sitta i rullstol och veta att hon har samma sjukdom som jag har och veta att Fibrimyalgi ska man inte kunna sjukskriva sig för i framtiden. Så lyder nya lagar.

Någon frisk jävel som suttit och kommit på...bra jobbat!!!


En kvinna sa att hon bara har 4 mån kvar till vanlig pension och att hon önskade hon var äldre redan när hon fyllde 60.  Fan ...ska det vara så?

Vi har alla jobbat och slitit, betalat skatt som alla andra och så har vi oturen att drabbas av sjukdomar som gör oss sjuka så jobb inte fungerar.


Vi borde ju ha vetat bättre.....vi arbetsskygga jävlar som bara går och drar våra fötter efter oss.  Sitta hemma och få bidrag.

Vilka bidrag sedan....


Man blir bitter hur man än försöker att inte bli det.

Har alltid varit en positiv människa men det finns snart inget kvar av detta i mej och alla som sitter i samma rävsax.


Jag vet ärligt inte om regering mm förstår vad dom gör med folk?

Vi behandlas som judar snart.....inte värda att finnas i vårat samhälle.

.

  

Av soft - 17 januari 2011 15:19

Vi bor på en gård, ett stort hus & 2 flyglar. Vi bor i ena flygeln.

Mitt emot oss bor grannen i andra flygeln.

Grannen har hund.. som han dessutom har "nollkoll" på.

Han springer lös och gärna i full fart fram till folk som kommer hit.

Gubben bryr sig inte ens om att försöka ropa på hunden.

Vi hann bara flytta hit så pissade deras hund på min tvätt som jag hänger på baksidan av våra hus.

Eftersom jag har fibro så har jag svårt att hänga över axelhöjd så vi har sänkt våran torkvinda lite så när jag tvättar lakan så hänger dom ganska långt ner.

Så kämpar man med tvätten och så pissar hundfan på rena tvätten. Kul!!!!!


Hyresvärden tog upp detta med grannen men inte en ursäkt eller så utan grannens reaktion var bara -Hur kan han nå upp och kissa på tvätten??

Hyresvärden förklarade mina srmproblem men kärringen bara vände och gick.  (där drog vi slutsatsen om dom)

Jaja vilket fall som helst så börjar det nu dyka upp hundskitar överallt när snön försvinner.


Hyresvärden är ju skön för han tog en spade och tog hundskiten som bla låg mitt i grindhålet och slängde rakt på grannens trappa...hahahahaha

Han är bäst;)))


Nu funderar vi på att göra detsamma för det dyker upp överallt på baksidan där deras hund inte ens ska vara.

Hade vi hund hade den aldrig någonsin fått springa lös och göra sina behov på andras tomter. Aldrig!!!

Blir så förbannad på gubben som dessutom är sjuklig Mytoman.

.

  



Av soft - 15 januari 2011 15:41

Inatt har jag sovit så dåligt, min höft har värkt så jag blir galen. Har legat och stretchat ett antal gånger vilket gör grymt ont men sedan släpper värken en stund litegrann. Uppe vid 07.30 och öste in smärtstillande & Pronaxen.


Så dagen har varit svinjobbig för ögonen faller ihop hela tiden.

Så skönt att kärleken är hemma ändå;)

Mår ständigt illa av det muskelavslappnande. Magen fräts bort.


Mat?  Ska vi äta idag?  Åh jag orkar inte tänka.


Ligger i soffan och lyssnar på Nobels Testamente ( den är så bra)...varje gång;).

.

  

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards