Alla inlägg under september 2010

Av soft - 21 september 2010 15:28

Usch Idag är det inget skoj alls.  Mår urkass i hela kroppen och har nu sovit en massa timmar. Jag blir så rött av värken.

Skulle haft en kul dag med min vän var det tänkt men har ingen kraft till det alls;(  

Men ..men..det kommer nya dagar då allt känns bättre.


Saknar min kärlek, hans varma händer är så sköna när man mår såhär.

.

 

Av soft - 20 september 2010 10:41

Ja, vad säger man?   4 år till men skillnaden är att dom inte kan sitta där och bestämma själva. Kommer det ha någon betydelse? För dom sjuka kan det ju inte bli värre.

Allting går idag ut på att sitta och kasta skit på SD, beklaga sig över SD....vägra sminka sig ihop med SD.

VP är dom ända som fortfarande nämner Moderaternas behandling av de sjuka.  Är verkligen invandringen viktigare än våra sjuka?


Jag är en av de sjuka som är påväg mellan dom berömda stolarna för Moderaterna har totalt misslyckats när man blir upplyst redan vid första besöket på AF att man har väldigt stor risk att bli utkastad till ingenting.

Inget jobb, ingen rehab, ingen socialhjälp...


Nu sitter jag relativt säkert ekonomiskt så jag klarar mej ändå men hur många gör det?  Å jag är beroende av min man...viket jag inte vill vara igentligen.


Det är ett stort, stort stort problem....dom har att ta itu med.

Rosengård, ökad kriminalitet och framför allt ökade våldsbrott är andra viktiga saker att ta itu med.

Ska vi tillåta en stadsdel där inte Polis, Ambulans & Brandkår inte får/vågar åka in.


Men det enda som diskuteras nu är hur noga dom ska frysa ut SD.

DET oroar mej att regeringen inte kan se vad som är livsviktigt....

Tror inte SD kommer ha en chans i riksdagen så vi behöver inte oroa oss.


Men nu sitter alla i sandlådan och tävlar om vem som är mest emot rasism...  Gör om , gör rätt istället för fasen...


Lös sveriges egna utsparkade, utstötta....  de sjuka !!!

.

 

Av soft - 19 september 2010 21:15

Barnfria har vi varit hela helgen och det är en njutning av stora mått.

Kontroll över allt mao;)  Skön avslappnande helg men inatt åker min man till Värmdö igen.  Hoppas det blir byte av jobb snart så han slipper ligga ute och jobba.

Han har flera ställer där han får börja om han vill.   Vem säger att det inte finns jobb???


Jag skulle vilja ha  honom hemma mera, absolut.

Han ska dessutom börja träna stenhårt nu med styrketräning och körning.

I November körs ju Kåsan och den ska han åka.   Så man lär inte ses så ofta om han inte börjar jobba på hemmafronten liksom;)


Tänkte jag skulle bjuda min vän på fika imorron.  Stadsfika på Nyfiket....eller vad säger du Ann-Louise??  Sugen???

Ska även in till guldsmedsaffär och köpa mej en silverkjedja till berlocken som jag fick i morgongåva av min man när vi gifte oss.

Har liksom inte kommit iväg och fixat det.....dåligt.....

.

 

Av soft - 19 september 2010 19:58

då sitter vi där........framför tv:n.   Hur blir det?  Hur kommer det gå?

Ja, tankarna är nog väl spridda kan jag tro.

Jag vet bara att jag hoppas vi sjuka får en ändring av behandlingen av oss..

för man kan inte behandla sjuka som det görs nu.


Å kommer SD in i riksdagen så tycker jag ALLA partier ska sätta sig och ta en fundering på vad det beror på.   Åsiktsfriheten gäller faktiskt ännu i Sverige.

Det kan aldrig i helvetet vara bra att göra som det gjorts nu.....stoppa , tysta, mörka osv...osv...   det är fulheter.

Av soft - 18 september 2010 23:42

I kväll har vi tittat på  Alice i Underlandet.  

Den var riktigt bra och det tyckte vi alla.

Härligt animerad med så sköna djur och galna saker filmen igenom.

Den är väldigt vackert gjord.  Humorn sitter där den ska;)


Får se men förhoppningsvis ska vi se den andra filmen i veckan.

Fungerar väldigt bra med Lovefilm hittils kan jag säga.


Nu blir det sängen och sova så gott.

// Soft

.

 

Av soft - 17 september 2010 20:31

I morgon kväll smäller det;)   Ljusparty som jag/vi älskar..

Nu har ju nya katalogen och nya dofter kommit och jag är helfrälst på vissa dofter.


  1. Harmoni  (Jättegod)
  2. Arktisk Oas  (Fräch & iskall)
  3. Vita snöbär (Najs....oh soo najs)
  4. Vintermorgon  (skogsfrost)
  5. Mörkt Trä & Patchouli   (jäklar i havet vilken doft av rakvatten)

Jag ska öppna upp min plånbok i verenda hörn;)

.

 

Av soft - 17 september 2010 19:19

Då kör jag igång min första Buzzning på allvar i morgon kväll.

Det är 2 filmer som jag ska Buzza men troligtvis så tar vi ju en i taget.

Imorron kväll så ska vi njuta av filmen:

Alice i Underlandet

från 11 år med läckerbiten Johnny Depp som "The Mad Hatter"


Det ska bli kul att se den, måste säga att tack vare att jag fick Buzza Lovefilm så kommer jag se filmer jag kanske skulle valt bort pga att man känner osäkerhet om dom verkligen är bra osv..  Ja ett bra tillfälle.


Tack Buzzador!!

.

 

Av soft - 17 september 2010 12:54

Då har man sovit 5 timmar;) att det ska vara så skönt?
Jag har en tröttperiod men jag lyssnar på kroppen och gör som den säger.
Den här helgen ska jag bara mysa med mannen, njuta av hans närvaro.
Han har inte så mycket jobb som ligger efter för en gångs skull.
I morron blir det Ljusparty som är väldigt efterlängtat.
Blev ganska mycket bortfall av folk pga att jag tog det en Lördag men det är som mysigast när man är bara några stycken.
Så är frågan vad man ska äta idag då?   Är Lax sugen som sjutton....
Njut helgen // Soft
.
 

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards