Alla inlägg under oktober 2010

Av soft - 31 oktober 2010 18:17

Nu kommer det en period som inte lär bli rolig alls.

Jag mår sämre i kroppen för varje dag som går. Axlarna värker av kylan, då utsätter jag dom inte för kyla precis men jag har dom inte under täcket varje minut, jag har inte tjock troja på mej osv...


Men det värsta som kommer nu är svedan i ansiktet som kommer tillbaka.

Det har hållit sig lugnt hela sommaren men nu startar det igen....svider, sticker & hettar..jag tvättar med min clinique-tvål och smörjer hela tiden med ansiktskrämen. Men det lättar liksom inte så mycket.....

 Förra vintern började såhär med sveda och slutade med uppblossande små blåsor som kliade och dom blev till öppna sår.

Jag har Rosacea.


Jag har hittat helt underbara produkter till ansiktet.

Clinique.  Helt parfymfria produkter och dom jag använder är specialla för oss som har Rosacea. Jag har en mild flytande tvål, en ansiktskräm & en akutkräm som jag kan smörja med när ansiktet blossar upp som det gärna gör av varm/kall dryck eller stress. 


Dessa produkter är så otroligt bra, tom min son har börjat använda Clinique till ansiktet och han har inga problem med Acne längre.


.

     


Av soft - 31 oktober 2010 15:10

Blev utmanad idag av min blogg-vän Karin;)

Okej, jag sätter igång direkt. Sådanthär är roligt;)


  • 4 Program jag ser på Tv: Bonde söker fru, Svenska Hollywoodfruar,Ensam mamma söker, The Good Wife              
  • 4 Saker jag gjort sedan frukost: Morgonsurfat, sålt min kaffemaskin, sovit en stund, haft besök av min goa hyresvärd.          
  • 4 Saker jag längtar till:  Att min son kommer hem igen, Våren, Att kärleken slutar ligga ute och jobba, Att någon kan få tid att skruva ihop våran nya byrå i sovrummet                                 
  • 4 Saker på Önskelistan:  Att jag ska få må lite bättre,  Att sonen kommer få ordning på sin jobbiga hals, En ny bil, Att få bosätta mej vidhavet.                                                  
  • 4 Saker jag avskyr: Personlighetsförändring hos folk, insekter, när medicinen gått ur kroppen på morronen, Otrevliga mäniskor.

Jaha det var det, vilka ska jag utmana då?  detta blir inte lätt....

Dom som vill utmana mej får helt enkelt göra det.

HALLÅ...kom igen nu.....  

Av soft - 31 oktober 2010 13:23

Nu har jag köpt mej en Dolce Gusto Circolo Röd Espessobryggare.

Jädrans så bra det kommer bli.  Skickade efer den för den finns ju inte i en ända affär ännu. Däremot är den väldigt poppis i Europa. Dom har haft tillgång till den ett tag nu.


Så nu kommer jag bara vänta på en SMS: avisering så den blir min på riktigt;)

.

 

Av soft - 29 oktober 2010 09:41

Fergie är bland det sexigase jag vet. Hon är bara så HOT!!!

Otroligt snygg å inte mindre läcker blir hon lättklädd  


Av soft - 28 oktober 2010 22:52

Ja det börjar verkligen likna storm här, det bara viner i alla stora träd utanför och man hoppas dom inte kommer in i huset .

Idag har jag mått uruselt i hela kroppen, det är som om jag hela tiden tänder av från min medicin...fattar inget. Svettas/fryser, ont i skallen, kroppen och orolig i benen så jag kan inte varken ligga eller stå still.

det är väl årstiden och detta regn, blåst och kyla ena dagen för att vara 10+ nästa. 


Men inatt kryper jag nära intill kärleken och känner tryggheten ialla fall.

Mina grabbar är bortresta båda två och jag saknar dom förstås;)


Nu blir det ljudbok och levande ljus i sovrummet.

God Natt

.

 



Av soft - 26 oktober 2010 17:09

Alltså gråtlabil är det minsta man kan kalla mej för..

Jag såg nyss "Berg flyttar in" till Andreas Lundstedt.  Han är så go kille och när man fick se när han friade till sin kille så rann mina tårar. Lika dant när han berättade om sin HIV.  Dom är så upp över öronen förälskade i varandra. Sedan jag gifte mej själv så kan jag inte se frieri och bröllop utan att det blir floder av tårar;)  Det är så fint med kärlek!!


Annars har jag ägnat dagen till att lägga in annonser på blocket.


.

 

KBT

Av soft - 25 oktober 2010 12:38

Min underbara förmedlare på AF ger mej mycket stöttning & råd.

Hon vet hur det är att leva med denna värk dygnet runt för hon har ju själv Fibromyalgi.  Hon ville jag skulle fixa en tid hos läkare för min tinitus och kontrollera hörseln.

Hon ska kolla detta med KBT, var och hur för det är tydligen väldigt givande för både värk och Tinitusen. 


Jag kan inte nog tacka henne, hon sitter verkligen på rätt plats.

Alla tips jag får från andra som är i samma situation är så bra.

Då är det liksom utprovat redan;)


Hon äter dessutom Rosenrot och Chi San som hjälper henne otroligt mycket.

Denna förlamande tröttheten man som "Fibromänniska" genomlider varje dag, dygnet runt. Alla är vi individer men nog fan ska jag prova för jag gör allt för att slippa tröttheten.


Jag körde äldsta sonen till Swebus i tidig gryning, han ska åka buss i 12 timmar till Berlin.  Han åker med skolan och 56 elever.  Det kommer nog bli minnesvärt för honom.

Typiskt honom så har han packat minimalt med kläder men en stor resväska med sprayfärg.  Straxt intill Hotellet har dom nämligen en bit laglig Grafittivägg som är en bit av gamla Berlinmuren.

Å jag kan tänka mej glädjen att få måla där på;))


Victor och jag ska ha myskväll med godus ikväll;)


Ann-Louise min goa vän åkte iväg idag oxå....(alla lämnar mej);)

hon ska jobba borta i 2 v.  Fan så jag kommer sakna henne...


Igår fick jag hem senaste ljushållaren från Partylite. Mercury

En antikbehandlad silverfinish på insidan ger dessa handblåsta glashållare en känsla av en förgången tid. I setet om två ingår en hållare av två olika höjder.


Jädrar så vackra och magnifika dom är...Man ser silver finishen bättre på Partylites egna bild.

Så har jag ställt dit mitt pelarljus i Tranbär. Å det luktar helt underbart.

Så nu frågan bara...var ska jag ställa dessa? Jag ska ha 2 vita Pelarljus på dom.

.

   

Av soft - 23 oktober 2010 21:05

Snart är det dax.... ( Verkar inte fungera med rörlig-gif idag..)

.

       

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards