Alla inlägg under augusti 2010

Av soft - 31 augusti 2010 19:43

Ikväll har jag saltat in gurka. Lyckades hitta Krondill innan allt tog slut.  Det är ju så gott.

**************************************************
***

.

 

Av soft - 31 augusti 2010 11:44

Alltså detta med religion övergår mitt förstånd.  Något mera motsägande än så finns inte förutom "kappvändare"

Jag har inga problem att acceptera andra människors religion eller tro bara jag inte får den serverad på en macka framför mej förjämnan.  Jag vill inte bli tvingad att lyssna på predikningar och bli påtvingad lik Jehovas sätt att sprida sin "kunskap".


Men förklara för mej detta:

Om man blivit ett med Jesus & sprider hela tiden att man ska bemöta hela mänskligheten med Kärlek. Allt och alla ska bemötas med kärlek...  tom anser många att Mördare, Pedofiler, Våldtäktsmän osv inte ska få fängelse utan man ska "Ge dom kärlek och genom samtal " få dom friska.  Alltså inga fängelser gör nytta.


Hur tänker man då?

Ska våldtagna barn, kvinnor och misshandlade människor då behöva gå omkring bland dessa sjuka människor? 

Vem tar hand och skyddar våldsoffren?

Å så undrar jag varför jag som enbart är ärlig och har en annan åsikt än nyreligösa blir kastad åt sidan. ? 

Då finns det minsann ingen kärlek att ge, men till pedofiler ska det finnas i överflöd.


Sjukt tänkande, och fel tänkande.

Ska man som troende förespråka kärlek till omvärlden så ska det även gälla oss som har ärligt men annat tänkande.

Jag upplever ständigt en stoor falskhet från troende.

Man mår illa.  Inte förren man kan visa att de klarar stå för allt dom predikar om så kan jag förstå och acceptera .

 

Av soft - 31 augusti 2010 00:00

Ett häftigt humör kan få mej bli så trött på dej, inte alls ofta utan tvärt om sällan men ändå så starkt.

Men du gör så rätt när du fått tänka till, å jag ger dej den tiden för jag vet att det gynnar oss båda till slut.

Vi lär oss fortfarande om varandra efter 8 år och kärleken blir bara starkare och starkare...

Jag har ett tröttsamt kontrollbehov men jag behöver bli delgiven grejer du planerar, annars fungerar jag inte...


Du är mitt liv, mitt syre och jag vill inte leva en minut utan dej.


Jag älskar dej    


*************************************************

 

Av soft - 30 augusti 2010 12:36

Med ord går inte beskriva hur otroligt läcker denna man är....för han är en MAN !!!

**************************************************

**************************************************

 

Av soft - 30 augusti 2010 07:20

Så vaknar man och kliver upp och så sprider sig leendet i hela ansiktet  inser att de små vattenristallerna som var som små korn blivit vackra gelekulor som fyller hela min ljushållare;)

detta kan man ha i en vas tex och ställa snitt-blommor i.

Dessa vattenkristaller kan ta upp mer än 350 gånger sin egen vikt i vatten. Det lagrade vattnet kan efter behov tillsättas växten (-erna) och förhindrar således uttorkning av jorden. Ett perfekt hjälpmedel att ha tillhands i semestertider.


Sovit gräsligt illa har jag gjort, mannen åkte vid 04.  Så trött så det bara svider i ögonen.

*************************************************

*************************************************

 

Av soft - 30 augusti 2010 00:17

Nu håller kärleken på att packa inför arbetsveckan. Helgen gick så fort.   Han har fått det mesta klart ialla fall, även om han var på marknad.  Han var så snäll så han köpte vattenkristaller till mej. jag uppskattar verkligen när ens man handlar något man gillar och frivilligt. det är han förträfflig på   även om det händer att jag blir lite irriterad, men i vilket förhållande blir det inte så?


Min väninna har varit här ikväll så vi har avverkat flera Sex and the cityavsnitt igen;)   Ikväll var vi ledsna så tårarna rann för det blev begravning när Mirandas mamma dog.  Snyft!!!...  


Idag lyckades jag knocka mej själv så jag såg stjärnor när jag skulle ta på mej min BH.   Fråga inte hur jag gjorde med small gjorde det;)

 

Av soft - 29 augusti 2010 14:34

Här hemma tillverkas det Cross-Dekaler och Canvastavlor, dekaler eller vad man vill....

Här är lite av det mannen min gjort:


           

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards