Alla inlägg under augusti 2011

Av soft - 25 augusti 2011 09:26

Igår var vi bjudna till en Kick-Off hos en väninna .Det var hela vårat gäng med "tanter" som målar porslin.  Vi fick så himla god mat och allt var toppen.

Å.....vi fick en aptitretare i form av Tranbärsdrink och till det fick vi Maria Montazamis berömda Ostbollar.


Heliga Birgitta säger jag så jädra goda!!

Å det bästa av allt, dom är fullt tillåtna för LCHF om man inte rullar dom i Ostbågskross och byter mandel mot nötter


Här har ni receptet:


Maria Montazamis bollar med ostkrokskross:

Ingredienser

1. Låt färskosten blir rumsvarm, ca 30 minuter.
2. Finhacka aprikoser och mandel. Blanda aprikoser, mandel, chiliflakes och salt med osten.
3. Rulla till små bollar ungefär lika stora som en liten körsbärstomat. Lägg på ett fat och ställ in i kylen minst 1 timme, gärna över natten.
4. Krossa ostbågarna till fina smulor. Rulla ostbollarna i ostbågesmulet och servera.


 

Av soft - 20 augusti 2011 10:32

Jag körde en repris på gårdagens frukost.  Det är ju så gött.

Stekt falukorv i gräddsås med CF & Oxfond, sallad och 2 stekta ägg.  

Idag blåser det och regnar , härligt även om blåsten kunde lugna sig.


Lyckades äta utan att kräkas trots att jag innan läste om en Asylsökande Somalier som genom att slå ner, tvinga upp käkarna och hota.. tvingar en tjej till Oralsex.

Det var så det drog ihop sig i hela magen att läsa å det ända jag kunde känna utöver själva handlingen som är övervidrig är att helveten till 100% inte tvättat kuken .

Gud i helvete så äckligt......

Hur kan den stackars tjejen klara framtiden?


 




 
Av soft - 14 augusti 2011 10:16

Håller på att inta en himla god frukost medans Skördetröskan mal på utanför fönstret.  Det är ett hösttecken och jag gillart;)  Hög, sval luft och vackra färger.

Kärleken ska till finspång idag igen på SM-Cross.

Jag ska bara njuta dagen och regnet som ska komma.

  Omelett med gårdagens Fläskkotlett i små kuber och en reäl klick Skinkost.

Av soft - 13 augusti 2011 20:04

Har börjat titta på alla säsongerna av The Tudor.

Man kan bli sittande ska jag lova;)

Av soft - 10 augusti 2011 10:44

Vaknar till en mulen och regnig dag. Helt enligt mina önskemål 

 Har sovit gräsligt illa inatt, när jag somnade igår på rygg så ryckte jag till sådär som man kan göra när man somnar.  Det resulterade i ett smärtanfall i ländryggen så jag trodde jag skulle gå åt.  Inte första gången och det kan få mitt bäcken att förskjutas och då har jag ingen rolig tid framför mej.  Nu klarade sig bäckenet men det hugger som en kniv så fort jag rör mej.  Vända sig i sängen är typ omöjligt.

Så jag är megatrött men ändå full av energi tack vare vädret.


Det blir antagligen bättre när jag får röra på mej lite.

Det underlättar ju enormt av att jag har en underbar son (victor) som spontant dammsuger köket och badrummet nu på förmiddagen.  Älskar honom 


Ska försöka komma iväg till soptippen idag när mannen kommer hem. ganska fullt med sopsäckar i hallen.  Blir mycket spill av hans loggor..

Nu ska jag hänga tvätten.


Ha en härlig dag i höstrusket;)

.

 

Av soft - 5 augusti 2011 17:19

Nu regnar det och jag tackar fan någon för det.  Orkar inte denna vidriga hetta .

Så ikväll blir det till att tända ljus och mysa;)

Av soft - 3 augusti 2011 16:54

 


I jakten på att säkerställa tillgången på våra rättigheter har vi glömt bort våra skyldigheter, skriver Correns Markus Jonsson.


"Polisen tog min pojkväns liv", säger den sjuttonåriga flickvännen och konstaterar sedan att "det inte går att ersätta". Pojkvännen dog för två veckor sedan efter att ha kraschat med sin motorcykel mot en vägarbetsbom på Årstalänken i Stockholm.

Flickvännen, som var passagerare under vansinnesfärden, klarade sig med lättare skador. Att pojkvännens liv inte går att ersätta har hon rätt i. Men var hans död verkligen polisens fel?

Anledningen till att pojkvännen, som saknade mc-körkort, körde för fort var att han inte ville bli stoppad för hastighetskontroll av polisen. En knapp timme senare släcktes den unge förarens liv i krocken. Att någon del av denna tragiska händelse skulle vara hans eget fel verkar flickvännen inte tycka.

Det är svårt att inte förundras. Möjligtvis beror de logiska kullerbyttorna på chocken efter olyckan och sin älskades död. Samtidigt tycks den här händelsen så väl passa in i ett större mönster. Det post-moderna samhället formligen massproducerar individer som är experter på att hela tiden frikänna sig själva (och sina nära och kära) från ansvar. Allting dåligt tycks alltid vara någon annans fel. När en motorcykelfärd i 250 kilometer i timmen, utan mc-körkort och med en underårig flicka som passagerare slutar på värsta tänkbara sätt är det polisens fel?

Att slå ifrån sig och projicera sina fel och brister på andra är en mänsklig skyddsmekanism och kan säkert vara behövligt i vissa lägen. Men oviljan att inse konsekvenserna av sitt handlande håller på att bli en folksjukdom i Sverige. I jakten på att säkerställa tillgången på våra rättigheter har vi glömt bort våra skyldigheter. Plikt och ansvar läggs utanför oss själva. Nånannanismen regerar. Problemet är bara att om att en människa aldrig kan vara ansvarig för något dåligt, kan hon heller inte vara ansvarig för något gott.

 

Markus Jonsson

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards