Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Domedagen kommer närmare

Av soft - 15 september 2010 11:37

Inatt har jag sovit jättegott, sitter här och hämtar krafter till dagens prövningar. Jag ska till AF och ha ett möte med F-kassan.

Ja nu ska dom tvinga ut ännu en trasig människa på arbetsmarknaden.....eh jag menar socialbidrag.....eh.....nej inte ens det.


Jag har gått hemma sedan 1990 och ständigt blivit sämre, nu efer många år av kamp har jag lärt mej lyssna på kroppen och få vardagen att fungera lite smidigare. 

Då ska man ut och jobba,,,hahahaha tillåt mej le Fredrik Reinfelt  

Jag är väl inte dum om du tror det.  jag känner min kropp bäst själv och ingen mera än jag själv skulle bli så överlycklig om det fanns ett jobb till mej.  Men jag tänker inte ännu en gång tro på dessa vansinnigt vackra ord och förklaringar om all hjälp som finns. Jag vet att det låter jävligt bra men att inget fungerar i verkligheten.


Så jag kommer hamna mellan dessa stolar som är så välomtalade.

Men en sak är skönt, ni kommer aldrig få mej att må dåligt och få ångest en gång till över eran behandling.  Jag är stark som satan själv och obstinat som en värsta 5 åring.  På mej hjälper inga hot ska ni veta.


Så jag ska dit och önska dom lycka till och gratulera dom för att statistiken kommer se bättre ut när dom är klara med mej.


Idag kommer min barndomsvän hit och ska sova över tills imorron.

Härligt så härligt... så ikväll blir det tårta;))

.

 

 
 
Ingen bild

madame

15 september 2010 18:14

Hoppas det gick bra idag men mötet...
Dessa förbaskade stolar, jag är ju där o hoppas innerligt att du inte hamnar där oxå. Är inget kul.... även om man inte vill oroa sig så gör jag det omedvetet
Är bra att du vet vad du kan o kan säga ifrån, är kanske lite lättare när man har en diagnos. Den kan de inte bortse ifrån.

Statistiken ja den kan de ta gömma en påse o knuta åt hårt. Den bara ljuger o är mil ifrån verkligheten.
Tänk om folk kunde inse vart vi är på väg med denna
regering, nä de ser bara att de har mer pengar i börsen men på vems bekostnad!

Hoppas du har haft en skön dag o får en fortsatt trevlig o skön kväll med kompisen.
kramen

soft

16 september 2010 00:06

Tack vännen för ditt stöd. Jag ska skriva i bloggen tänkte jag för det blir ganska mycket.
Är ganska trött men ska börja skriva ialla fall, så får vi se om jag publicerar inatt eller imorron.

Var kram till dej från mej

 
Filifjonkan

Filifjonkan

16 september 2010 10:11

Hej Soft. Oj då låter jobbigt,,,men som du sa Bra du ä starkt! "Man måste vara frisk idag för att orka vara sjuk ungefär.." Kul att din kompis hälsar på mycket "tjejsnack " då.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av soft - 13 december 2013 12:33

" Kod för att importera min blogg till Nattstad:3665006947 " ...

Av soft - 8 december 2012 09:29

Av soft - 20 september 2012 14:51

Efter att jag fick en dålig start angående Air Wick så känns det mycket bättre nu. Jag har nu 2 pinnar i flaskan inne på toaletten. Doften jag har därinne är Midnight Blackberry & Vanilla Silk . Det luktar gott där inne och sådär lagom, dock är min å...

Av soft - 19 september 2012 07:13

Så kom dom då äntligen  Air Wick Doftpinnar. Som jag har längtat att få Buzza dessa;))......  Jag sliter upp paketet och provar genast. En i badrummet och en i vårat sovrum. Jag gjorde 2 stoora tabbar...........      1: Ta inte i produkte...

Av soft - 18 augusti 2012 14:02

Med en stank av Ättika i hela huset blir badrummet rent så det skiner. Kalkar av resten av Duschkabinen och plockar bort 1000 olika produkter uppifrån torktumlaren och torkskåpet där sonen har "lite" produkter.......jisses. Vi har inte hittat ett...

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards