Alla inlägg under november 2011

Av soft - 26 november 2011 11:37

Då har SS1 av SS13 avklarats på Novemberkåsan 2011
Full storm men kanske inte blåser så mycket inne i skogen.....eller?
Jag njuter av dagen som för min del innebär Virka, städa och virka;))
Jag har börjat med en helt underbar Kudde (Kuddfodral)

Hittade den på denna blogg som förövrigt har hur mycket mönster och fina saker som helst.
Ia Nyckelpiga



Det ska bli ett nöje, bara jag tar mej till garnbutiken snart.

Här är en bild på kuddöverdraget från Ia Nyckelpiga Blogg

.

     


Förövrigt så måste någon kasta ut idioten Bard i Idol.
fy fan vilken idiot och tv4.....stödjer dom ren mobbing eller?
Robin är svinbra 

Av soft - 24 november 2011 12:51

Ergonomiska virknålar är ett måste till sådant här smått, eller om det är stolpar som är lite provocerande för händerna.

Men attans så kul det är, såhär långt har jag kommit. Jag tror och hoppas det blir fint.
Vad tror ni?

.    

Av soft - 23 november 2011 22:31

Ikväll har jag gjort färdig sonens mössa men vet inte om han blev så jättenöjd;))  tonåringr 'r svåra att göra nöjda.
Nu har jag börjat med ännu ett projekt, nämligen att virka ljuslyktor....eller rättare sagt utvändigt pynt;)
Pillrigt men oj så skoj....

Väntar bara på att mitt halsont som börjar öka i omfång ska bryta ut i en vidrig förskylning.
Mår inte sådär toppen precis.  Men det är ju den tiden nu.
Var iväg i morse till VC för sonen skulle op sin tå för han har nageltrång men det blev inget som tur var. Det såg riktigt fint ut nu efter antibiotikan han fick.  

Skönt.

Mannen far runt som en elektrisk ål i hemmet.
Han fixar det sista inför Novemberkåsan på Lördag.
 Det ska bli såå gött när allt är över å han ska få städa huset som han har vänt till allihopa;)

.

 





Här finns  mönster...

http://www.naturenutnotes.com/2011/01/crochet-votive-tutorial.html

Av soft - 19 november 2011 12:19

Har oturligt nog sprungit på ett för mej nytt Virkmönster. Star Stitch.
Det är så vackert, finast är det med lite tunnare garn men blir även tjockt och superhörligt med lite tjockare.
Var tvungen att prova virka detta direkt jag såg det.
Så här på bilden är en provlapp, 4 varv har jag gjort.
 .

     

Av soft - 18 november 2011 23:43

  Jag håller på att virka en filt i vågmönster.
Det är ett arbete jag önskar aldrig tar slut för jag stortrivs med det mönstret.
Ibland (ofta) känner jag mest att det är kul men måste bli färdigt snart...;)

men inte detta. Det kommer bli flera filtar, kuddöverdrag mm.
Idag bytte jag till en tjockare virknål för det blir lite för stabbigt/hårt och vilken skillnad det blir.

Det går åt ganska mycket garn så besöken i garnbutiken blir många;)
har blivit kändis där inne nu......
Ska försöka få tag på Lera i veckan så jag kan fixa mina virknålar.
.

   

Av soft - 18 november 2011 10:29

Jag har alltid känt sådan avsmak när det gäller försäljares sätt att försöka sälja sina produkter.
Via telefon, man blir påhoppad i affärer osv...

Tom när ena sonen var arbetslös så sa jag till honom att hellre leva på oss, svartjobb eller vad som helst men INTE söka 3G-s jobb som låg ute hos AF.
Som jag sa till honom så är det bara vissa människor som klarar att sälja på detta viset och han är absolut inte en sådan.
Med sådan menar jag mera otrevliga personligheter som påflugenhet, inte kunna läsa andra människor eller kanske det handlar om att skita i hur folk reagerar.?
Gör allt för att sälja bara..   Å det är bland det vidrigaste jag vet.

Jag inser att det är därför jag inte klarade sälja PL.
Jag är inte sådan, jag kan inte stå för ett företags produkter bara för att jag är säljare.
Säljare för mej är ett sönderstressat folk som man riktigt ser hur dåligt dom mår.  Vita skjortor i butiken med stoora svettpölar under armarna.  Far runt och allt är så bra.
Usch vilket liv..

Så ser man denna filmsnutten och det vidriga här i filmen är då inte cheerleaderna utan säljarna först i filmen.
Det är så man mår illa.  Det måste väl finnas andra jobb till dom?


Det är bara ett stort Sektbeteende altihopa... 

.

Av soft - 16 november 2011 23:49

Min lap gick sönder eller vad som hände med den.  Fick inte kontakt med internet hur jag än gjorde.

Använde mannens ena stationära ett par dagar och det är ju inte överaskande skoj precis;)

Så igår var min man iväg hela dagen för att köra Enduro bla och så kommer han hem och efter en timma eller så säger han...du kan ta med dej kartongen uti hallen.  Jag var på ett superdåligt humör sådär så tårarna låg på lut för kroppen min mådde skit rent ut sagt å allt var väldigt jobbigt.
Jag ger honom kartongen och han säger att jag kan öppna den.
Jag börjar öppna och inser att det står AMD och HP på kartongen.
Jag inser att han åter igen gått iväg och köpt mej en ny dator.


Han är den bästa man som finns, även om han kan vara lite yster ibland så att säga;)))
Det var som julafton hela kvällen och jag kunde inte somna när jag gick och la mej så jag fick kliva upp igen

för jag hörde hur datorn ropade på mej;)

Den är jättefin med massa fräcka finesser å det älskar jag ju;)


Nej nu ska jag virka en liten stund innan det är sovdax.


"Fridens Liljor" 

Av soft - 13 november 2011 19:12

Nu har jag börjat med en Ripple Crochet Afghan.
Har länge kännt att detta mönster tilltalar mej väldigt mycket.
Så nu blir det ett megaprojekt som kommer ta sin tid men jag älskar att virka stolpar i alla tänkbara vinklar;)
Denna kommer bli svart & vit-randig...ev (jag har inte bestämt mej än) så kan det bli flera färger.
Jag har så jätteproblem att läsa mönster, vet inte vad som felar men jag förstår liksom inte.
Därför är Youtube min bästa vän;)  .
Här ser ni en bild av filten men det blir som sagt inte dessa färger.....tror jag


   

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards