Alla inlägg under mars 2011

Av soft - 30 mars 2011 09:04

Jag har haft bloggtorka totalt, men nu känner jag att skallen kommer tillbaka lite;)


Våren kommer in mer och mer i våra liv för varje dag som går. Fortfarande lite frost på nätterna men vad fåglarna kvittrar. Jag älskar att höra dom.

Idag blir det fortsätta att putsa fönstren. Sedan ska jag lugna kropp & själ med trappkaffe i solen.


Nu börjar det hända saker i landen och jag kommer ta upp min blomblogg igen. Jag kommer använda mej av denna här bloggen men under kategorin Växter/Trädgård .


Igår fick jag äntligen svar från min läkare ang mitt långtidsregistrerande EKG som jag gick med i ett dygn. Det registrerade mina oregelbundna hjärtslag men det är inget farligt alls utan beror på stress. Jag kunde få prova på Betablokerare om jag ville och jag har kontaktat honom för att få det utskrivet.

Då kommer min stress och oro att försvinna förhoppningasvis & hjärtat kommer slå lugnt och svettningarna kommer nog ge sig oxå.

Jag hoppas verkligen,

.

   En Latte Massiato på trappen är mysigt

.

   Det knoppas för fullt

.

   Skirt grönt

.

   Älskar vår franska trädgård, där trivs man 

.

   Underbar....den sviker aldrig;)

.

   Snödroppar

Av soft - 23 mars 2011 18:29

Höger- eller vänsterhänt:
Höger

Hårfärg?
Mörkbrun, dock 60% gråhårig utan hårfärg;)

Ögonfärg?
Gröna

Soluppgång eller solnedgång?
Soluppgång

Syskon?
Ja 2 st yngre syskon. Karin & Gustav

Favoritmånad?
Mars, för då har man den underbarste tiden framför sig 

Vem ringde du senast?
det var min äldsta son tror jag

Vem ringde dig senast?
Min man
Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Kom & duka så ska vi äta straxt..  (till sonen på övervåningen)

Vad är dagens planer?
Inte så mycket kvar av dagen men se på Tv & sedan åka och hämta mannen vid tåget i Linköping kl 22

Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Ringa även om jag sms:ar väldigt mycket
Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta men min mamma har gått bort

När såg du senast din mamma?
Innan hon dog för snart 2 år sedan

När vaknade du idag?
07.15

Vem fick dig att skratta senast?
Min man som vanligt;)

Är du för ung för att äga vinylskivor?
Ingen risk men har gjort av med alla

Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar

Sover du med eller utan kläder?
Utan!

Hur många landskap har du bott i?
1: Östergötland

Har du någon gång spytt på fyllan?
Nej, kan inte spy när jag är full
Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota!

Humör just nu:
Bra humör men satans trött och energilös 

Favoritgodis:
crunchies

Är det nåt du absolut inte äter:
Lundbyhallens kebabkött.....  så äckligt

Vad sa du senast:
Hej då, älskar dej så syns vi vid 22

Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då:
40/50

Sommarplaner:
Njuta av livet och sommaren. Måla om groventren och plantera rabatter 

Fisk eller badkruka:
Badkruka
Hur många kuddar sover du med:
4

Favoritväder:
Regn & åska, svalt väder typ vår och höst. Dock inte vinter

Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med:
Mina 2 söner & min man

Spelar du nåt instrument:
nej, spelade piano som liten

Morgon- eller nattmänniska:
Inget av det direkt. Morgnar är jag uppe tidigt men kroppen fungerar inte alls då, kvällar är jag så otroligt trött

Sparare eller slösare:
Är nog ganska slösa

Bästa film:
 The green mile.

Tror på liv på andra planeter:
Ja!

Tror du på mirakel:
Ja!

Ser du dig själv som tolerant mot andra:
Nej igentligen inte. det jag är sämst intolerant med är andras barnsom inte kan vara tysta och som är störiga.

Är du kittlig:
Ja!

Snarkar du?
Ja!

Stjärntecken?
Vädur

Rädd för insekter?
Fobi mot mask och skalbaggar, tusenfotingar

Äckligaste insekten:
Tusenfoting

Största svaghet:
Kort stubin! Gråtlabil

Det här är jag bra på:
Tja....laga mat, visa min kärlek till min man och mina barn

Bästa bok?
Alla Patricia Cornwell

Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja?
Stark

Vad vill du jobba som?
Obducent

Pizza eller hamburgare?
Pizza!

Skriver du dagbok?
Nej men bloggar

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans?
Är Tatuerad redan och Piercad var jag i 17:års ålder ;) 

Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.)
Jag vill ha det rant och snyggt men jag klarar inte av att hålla det så tyvärr, så ibland är det ganska stökigt

Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump?
Aldrig någonsin

Vilken hand håller du gaffeln i ?
Vänster

Är du rädd för blod?
Nej!

Saltar du på maten?
Ja, jag är saltoman!

Gillar du att sjunga?
Nej
Anser du att du är stark?
Har varit men pga sjukdom är jag patetiskt svag i armarna nu

Brukar du sola?
Det blir för varmt och så tål jag inte solen

Vad gör du om du får hicka?
Väntar ut anfallet

Använder du knark?
Nä! Har provat röka Hasch när jag var i 20 års åldern.

Kaffe, te eller inget?
Kaffe men Te någongång

Har du en besatthet?
Ja Ljus


Av soft - 22 mars 2011 12:03

Hur i helvete rent ut sagt kan Apple godkänna denna App????

Säg att det blivit ett stort misstag för annars vet jag inte vad jag gör, men jag kommer inte använda iPhone längre om dom står för detta.

Fördömmande sjuka jävla religiösa människor som via "jesus" tror sig kunna bota homosexualitet och en App som ska hjälpa med detta godkänner Appel.......tror jag kräks

http://www.aftonbladet.se/wendela/article12765326.ab

Av soft - 21 mars 2011 12:05

Denna vecka måste jag försöka hämta kraft & ork att få ordning på vårat hus.  Min man håller på att avsluta sitt jobb uppe i Stockholm och kommer ev hem redan ikväll. Huset ser förjävligt ut för min kropp har inte velat fungera...sedan får man ren panik när man ser hur mycket damm det är, fönstren är brutalskitiga, mattorna är solkiga.


Sedan har vi en sak att lösa min man & jag. Nämligen hur städningen ska lösas när han ska vara hemma. Då måste alla ta ansvar över sitt nämligen annars går det åt skogen med besked.


Mina mål denna vecka:


  • Städa grov-entren
  • Städa badrummet
  • Plantera om blommorna
  • Allmän städning i resten av huset.

.

 

Av soft - 19 mars 2011 11:29

Sverige fattar inte vilken otroligt sanslöst bra sångerska vi har.  Hon skulle vunnit hela Melodifestivalen. Makalös röst.


Av soft - 8 mars 2011 10:09

Jag såg verkligen fram emot Big Brother när det nu startade igen.

Tyvärr klarar inte TV4 av uppgiften. Jag har inte velat ha 24/7 men andra och det har fan inte fungerat en minut utan problem. Bara problem hela tiden. Sedan är det helt ointressanta människor, dagar & uppgifter eller vad dom kallar det. Känns som om man inte får någon inblick i dygnen där inne.

När Tv5 hade detta förr så var det svinbra och man fick följa deltagarna i allt.  Jag vet inte var felet är men tror Tv4 endast tagit in folk som ska vara så speciella som möjligt.  Så droppar dom av pga psykoser oxå.....


Jag menar....hur inspirarande är Gurkan????   Usch


Vad är felet???


Dagen är underbar.....solen skiner.

Jag känner mer och mer att jag vill flytta härifrån.

Jag vill till Göteborg....jag vill ut till havet. .

   



Av soft - 3 mars 2011 09:32

Sådär...då har våra sk Politiker tagit ännu ett steg till Sveriges förfall. Totala förfall...

Här i vårat Sverige så lägger dom ner F-kassans lokalkontor så sjuka & gamla inte kan ta den kontakt dom behöver. Det kommer innebära att de sjuka & gamla får vänta ännu längre på sina små korvören...om dom ens får några!


Här i vårat Sverige så får våra gamla som varit gifta i 40-50 år helt plötsligt inte leva tillsammans när båda måste in på hemmet. Då särar man på all deras trygghet.


Här i vårat Sverige så har barnen den sämsta skolmaten man kan tänka sig.  Medans våra kriminella får fint i sina celler med tv, dator inkl barnporr, och jättefin mat tom slaktat på det sätt dom kräver.


Här i vårat sverige så har vi en urusel tandstatus då folk inte har råd att gå till tandläkaren. Är man gammal eller sjuk är det helt otänkbart eftersom pengarna från F-kassan inte kommer som dom ska bla....så när/om dom kommer har man inga pengar över till tandvård.


Här i vårat Sverige så bygger vi Moskéer med höga torn där det kommer ylas morron & kväll fast vi som bor i närheten protesterar.


Här i vårat Sverige så måste vi nu dra in på kaffe & ägg på ålderdomshemmen för dom gamla kostar så mycket


Här i vårat Sverige höjer man gränsen för Högkostnadsskyddet från 1800 till 2200 så dom sjuka inte har råd med mediciner


Här i vårat Sverige får man inte skriva "vårat Sverige" för då är man Rasist.....det är värre än pedofileri, mord våldtäkt...mm


Här i vårat Sverige så är vi ensamma om att ta emot Illegala Flyktingar med våra öppna famnar....har man inga papper så får man:


Gratis tandvård...

Gratis sjukvård

Friheten att starta eget.....vi betalar dej för det!


Vi i vårat Sverige betalar så gärna detta med :

Färre F-kassekontor

Mindre kaffe & ägg för dom gamla

2200 kr på högkostnadskortet

Sämre skolor

Sämre skolmat

Hotellverksamhet på Kumla

Sjuka Svenskar i Ikeakartonger på våra gator & trapphus


Du Gamla Du Fria.........gäller inte i Sverige längre

.

        

Av soft - 2 mars 2011 13:15

Ett jättegott vitt te med smak av Jasmin.

Vilken upplevelse & det blir garanterat 1½ liter te av denna blomma som ligger kvar i kannan hela tiden. det blir inte beskt alls.

.


Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards