Alla inlägg under september 2010

Av soft - 27 september 2010 11:14

Jag råkade se en snutt som AF-tv lagt upp   http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/toppbloggarna/article7832340.ab?start=200

Tydligen en följetong där man följer Jackie ferm & Kissie.

Jösses säger jag....är det något folk vill se?

Jackie har ett utseende ialla fall men vad har Kissie?  Inte någonting....

Så hon ser ut, förjävligt

.

   

Av soft - 26 september 2010 19:52

Har nu suttit och kollat inne på SVT-play på ett naturprogram som heter Life. Jag höll på att skratta mej fördärvad. vilka sköna djur och vilka grejer dom har för sig för att komma undan fiender....Rekomenderar verkligen


Handlar om detta;

Life

Del 2 av 10: Reptiler och groddjur

Trodde du jätteödlorna var utdöda? Glöm det. På ön Komodo vandrar tre meter långa drakar, kapabla att dräpa en buffel. Fast när komodovaranen jagar stora byten tar det lite tid innan de verkligen är döda. Dess motsats är den brasilianska pygmégeckon, en ödla så liten att en enda regndroppe kan knocka ner den från bladet. Andra avsnittet av Life handlar om reptilernas och grodornas märkliga värld.

Programinformation

Brittisk naturserie med David Attenborough.


http://svtplay.se/t/138813/life

Av soft - 26 september 2010 12:20

Finns det någon bloggare här som vet hur man lägger in SVT-play kod i ett blogginlägg??

Ovan här finns ju en ikon i form av en filmremsa, där kan man lägga in koden, men hur hittar man koden inne på SVT-play??


Någon som vet?

Av soft - 26 september 2010 11:55

Kärnkraft...varför då?

Detta är en dokumentär från Tankograd som är världens strålningsskadade område i världen. Är det så vi vill ha det?


Vid Uralbergens fot ligger en av världens mest radioaktivt förorenade städer: Chelyabinsk. Där har bomber tillverkats sedan 1940. I kvällens danska film möter vi en grupp ryska dansare som är verksamma i Chelyabinsk.


http://svtplay.se/v/2155542/k_special/tankograd

Av soft - 26 september 2010 10:26

Varm oboj och rostat bröd med Dansk Salami, jamen….finns det något godare??  Det är frukost det;)

Sovit sådär hela helgen, kompisen och jag var och handlade i Fredags och det gillade inte mitt bäcken.

Köra tung varuvagn tar ut sitt straff i form av instabilitet och ont..ont..ont i hela bäckenregionen. Dessutom har jag drabbats av kramp hela helgen i fötter & ben.

 

Annars har vi mest ägnat helgen till film-tittande, utökning av mannens maskinpark i form av en stor A3- Multiskrivare, scanner, kopiator & fax. Så har vi äntligen fått allt att fungera via nätverket.  Så nu kan ungarna enkelt skriva ut sina läxor eller vad dom nu vill.

 

Här blir det mer och mer höst för varje minut. Vi hade nyss ett gäng gäss som flög iväg till varmare trakter och det var säkert flera hundra. Det är maffigt att se dom varje år.

Samtidigt lite ledsamt på något sätt.

Men vi vet ju att dom kommer tillbaka igen.

.

 

Av soft - 24 september 2010 21:19

Idag har min väninna & jag gjort stan.

Dra varuvagn är en vedestyggelse.....hm vet inte vad det betyder men det låter faktiskt bra..  

Tror höfterna släppt från sitt fäste.  Jaja, skit samma vi hade skoj ialla fall.

Stackars A-L, hon fick fara runt för jag stressade som en sjuk höna & svetten sprutade. parkerade som en värsta blondin(förlåt blondiner, menar inget illa)

snett och där det inte var en P-ruta och när vi kom ut hade bilarna runt min åkt i väg så där stod min bil mitt ute där man kör runt parkeringen. Jag skämdes som bara den, och kunde inte nog fort komma iväg;)


Ikvöll så har vi myst med god mat och vin, fötterna brinner och det är varmt......men härligt är det.  Jag började kvällen med ett glas vin sittande uppepå toan och tittade på min man när han duschade efter sin Endurotur.   Han är bra fin;))   Badrummet är en bra stund för samtal.

Lägger in en bild på min fina Porslinsblomma som blommar så vackert.

Å lite på mysobjekt;)

.

       

Av soft - 24 september 2010 10:09

Apoteket ska få påhälsning av mej idag, behöver påfyllning i medicinskåpet;)

Sovit illa inatt, fullmåne?  Typisk orolig fullmåne natt!  


Satt på morronen och tittade på Debatt som handlade om såpoperan "Kungarna av Tylesand".  Jag har tvingat mej att se 3 avsnitt och det finns verkligen ingen handling. Dom (läs Jockiboi, Rang) bevisade verkligen det jag misstänkte...luft i skallen och ingen verklighetsuppfattning alls.  Hahahaha...Jocki satt och kastade ur sig ord och korta meningar som inte hörde till samtalet ens.  Kära någon....hjälp honom!!   Han tror verkligen att han är den enda i världen som "knullar". Å så lever efter ladugårdsregler.....dvs svin. 

Surprice.........grabben, alla har sex!!!


Fan så ledsen jag skulle vara om detta var min son.  Å andra sidan skulle jag aldrig få en son som beter sig som honom. 

Jag tycker det är beklämmande av Kanal 5 att tro att detta är sevärt.

Att dom får mängder av ungdomar att tro att detta är normalt beteende.

Att dom får tjejerna att framstå som mindre vetande....

Folk gnällde på Big Brother men det var ju ren underhållning om man jämför.

Nej..Nej...inte ett avsnitt till blir det.


http://jockiboi.se/

.

   

Av soft - 23 september 2010 12:38

Torsdagen kom farande som en stormvind, hur fort går veckorna igentligen?

Sitter här och längtar ihjäl mej efter min kärlek..  få krypa in i hans famn och låta honom massera hårbotten som bara han kan.....åh man bara dööör....

total avslappning.  Bättre bloggande än så blir det inte idag;)

.


 


Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards