Alla inlägg under december 2010

Av soft - 29 december 2010 18:45

Idag har vi haft en härlig dag med min äldsta son. Vi har varit på Lunnevads Folkhögskola och vi har fått Dreja. Jag och min vän Ann-Louise hade riktigt roligt. Jag älskar detta och lyckades bra gjorde vi oxå;)

Sonen har ju ett stort intresse i att måla men var en toppen lärare till oss;)

Jättekul att han kan vara där med oss på sitt jullov. 


Lite bilder på våra alster;)

.

                 Sonen Drejade en stor Te-kopp som han skar ner kanten till ett öra. Han har en redan hemma och dom blir så härliga att hålla i. I morgon ska vi dit igen för att bränna dom.

ser ni den vackra Anden som ligger på rygg?  den har en klasskompis till sonen gjort. Så häftig och annorlunda.  Jag vill ha!!!!

Av soft - 28 december 2010 13:11

Idag är det en jobbig dag. Vet i sjutton varför men är medvetslöst trött...  Mannen åkte till en kompis men jag orkade inte följa med, kände bara att få vara ensam stod högt på listan idag. Har börjat hitta köket för jag kände lite tvång för sonen får besök från Småland som ska bo kvar några dagar. 


Sitter och njuter av Petters nya skiva " Samlar ut den..."    Svinbra;)


Lite svalt inne och det är såå skönt för kärleken eldade igår i kaminen så jag fick panik. Kunde inte somna av värmen.....han är hemsk när han sätter igång å jag tappar hela mitt humör.  Inte så konstigt när svetten rinner och varenda led värker.

När ska det gå in?     troligtvis aldrig typ....  


Ikväll ska jag njuta av Crunchies, jag bad mannen handla det igår men bara han kan komma hem med crunchies - som man har i mjölk/fil till frukost..!!!!!

Har inte ens sagt något.......det var så ofattbart  

Så jag ska köpa det själv idag *S*

.

Av soft - 26 december 2010 15:11

Idag har mannens barn åkt hem igen.  Skönt att få återgå till lite barnledighet;) med mannen. 

Det är så skönt med hans ledighet.


Idag har vi (håller ännu på) tömt kaminen & pannan på all aska.

Längst ner i pannan var det ju bara ren glöd så det avstannade lite men som tur det är snö ute där vi tömmer.

Så om ett tag kommer det gå som en dans att elda igen.....vi har lite kyligt just nu men det blir bättre.


Mina båda grabbar är inte hemma. den ena är hos en kompis och den andra ska på bio med tjejen och sova i Norrköping.

Här ska vi avnjuta avsnitt nr 2 av Den fördömde. Riktigt bra miniserie.



Av soft - 25 december 2010 15:35

Ännu en självklarhet att det inte ska få förekomma Burka överallt.

.


Av soft - 25 december 2010 13:08


Härligt avkopplande Jul, god mat och familjen samlad. Kan det bli bättre?

Vakna när man vill, klä sig som man vill, äta när man vill och sova när man vill;)    Bara umgås & ha det bra!

.


Av soft - 23 december 2010 11:46

Kroppen håller sakta om än motsträvigt vakna till liv. Min rygg tog stryk av bilåkandet igår. Blev kall och varm om varannat.

Mannen & jag ska åka iväg och handla julmaten nu. Sedan är vi helt klara.

-18gr har vi och inne är det bra bistert men pannan knastrar så snart har vi go värme här inne oxå.


Ikväll blir det bara njuta utan stress, för stress

.

 

Av soft - 20 december 2010 17:15

Så har vi då varit ute i trafiken och inne i Julpanikens näste CityGross.


Skulle bara ha en stor Pulka att dra ni veden med och så ett par tofflor till min älskade man
. Men tofflor var svårt att hitta kan jag säga. Får åka in till Linköping på Torsdag förmiddag när dom öppnar å hem direkt....

men Vic letade fram en snygg hårfärg till mej så jag blir hårfin*S*

och så köpte jag lite nya ljus;)

Ser fram emot julen väldigt mycket. Mannen ska vara ledig till den 10 Januari så det blir ju många dagar tillsammans .

.

 

Av soft - 18 december 2010 21:46

Hur är detta möjligt?

Våra barn har trasiga skolböcker, skitmat får dom att äta, våra åldringar får ligga och tyna bort allt oftare...indragningar på vårdanställda, sjuka som inte kan jobba får ingen hjälp från soc utan tvingas ut på gatan.

Låt våra gamla få den hjälp dom behöver så dom kan få komma ut en gång varje dag.......


Nää.....bränn skatte-pengar på dom som minst behöver dom.

Skäms för fan.....SKÄMS.


Länk att läsa HÄR

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards