Alla inlägg under oktober 2011

Av soft - 26 oktober 2011 14:35

Sådär , det blir ett par Torgvantar (om jag klarar det)  .
Jag tog dubbelt garn i min mössas färger. Hoppas det blir bra

.

 



Av soft - 26 oktober 2011 13:31

Idag har jag sådan värk under armarna å ut i hela kroppen.
Samma symtom som om jag skulle få massage. Då blir jag så jädra sjuk eftersom jag inte kan dränera .
Blåst är tortyr ibland.

Sedan har min hysteriska stickning av mssor satt sina spår;)

Så det blir inte många knop här idag inte. 

Av soft - 25 oktober 2011 09:54

Igår var jag iväg och inhandlade garn till min mans mössa som han beställt.
Den ska bli Svart, Röd & Vit randig.  Husqvarnas färger.
Den blir bra till Novemberkåsan;)

Jag gjorde en till mej själv men tycker den blev lite lös i resåren så denna kommer jag sticka 3r & 1 a istället så får vi se men tror det blir bättre.
Sticka mössa är så skoj;)


Jag håller ju även på med en halsduk av garnet Crisp som är helt underbart.
Den kommer ta lite tid  men det är ju meningen att ha ett ständigt handarbete på gång.

Nu pluggar jag in ljudboken i öronen igen och stickar mej bort bland dolda mördare mm....





.

       



Av soft - 23 oktober 2011 09:43

Igår gjorde jag klar min första mössa.
Vid 17-tiden så insåg jag att jag inte kunde minska mera med min rundsticka och satt där och kunde inte fortsätta .....det var ju inte mycket kvar.
Panikaktigt började jag sms:a till vänner om dom hade strumpstickor jag kunde få låna.. men nää inte en enda hade.
Då slog mej tanken, Marie!!!      Marie som vi målar Porslin hos, hon har ju allt.
Ringde och det var bara att jag dök upp.
Så klockan 19.00 pip.....var vi där.


Blev så överlycklig för jag fick 3 par rundstickor i olika längd för 45 kr och så hade hon dessutom Pardo-lera som jag behövde för att göra en Ergonomisk virknål.
förutom strumpstickorna alltså;)))


Så lycklig styrde vi kosan hemmåt igen.


Mössan blev klar i blixtens hastighet, bakade fast "Hotdogen" på min virknål och så fick den 30 min i ugnen.  Det blev jättebra faktiskt.


Nu har jag återgått till min härliga Halsduk som jag ska sticka med "bubbelgarn" vilket inte är otrassligt...hahahaha   men det går bättre och bättre. Älskar färgen och mjukheten hos detta garn.

.

           

Av soft - 20 oktober 2011 11:54

60% av unga pojkar och 43% av unga flickor säger att deras kompisar har en negativ inställning till homosexuella. Mer än hälften anger att ord som ”bög” och ”lebb” används som skällsord i deras närhet. Att vara en hbt-person innebär ofta att man är osynlig. Att då dessutom befinna sig i en miljö där personer om och om igen uttrycker hur dåligt det är att vara just den man är, kan bryta ner en till drastiska gränser.




 

Det finns idag ingen statistik över hur många unga personer i Sverige som tar livet av sig på grund av sexuell läggning eller könsidentitet. Det man vet är att män i gruppen hbt gör 6 gånger fler självmordsförsök än genomsnittet. Samma siffra för kvinnor är 2,5. Var tredje transungdom har allvarligt övervägt att ta sitt liv, det är betydligt högre siffror än de ungdomar som inte är trans.

Tanken med ”Det Blir Bättre” är att hbtq-personer som har det bättre berättar i filmklipp hur de klarade sig igenom en tuff ungdomstid. De berättar hur bra deras liv blev, trots att de inte kunde föreställa sig själva som lyckliga och öppna hbtq-personer – och att det är viktigt att fortsätta leva så långt att man får uppleva det. Men det är inte bara att bli äldre som gör att livet som hbtq-person bli bättre, det kan också vara att hitta rätt sammanhang eller rätt vänner.

Det är viktigt att bidra med perspektiv och mod till dem som behöver det.

Vem som helst är välkommen att ladda upp en video. Du kan göra det på Youtube eller Vimeo.


När vuxna är tysta blir barn och ungdomar utelämnade åt det de hör från sina jämnåriga. Samtidigt kan man inte gå runt och upprepa självklarheter hela dagen. Men en dag, torsdag 27 oktober, kan du säga denna självklarhet hela dagen, utan att yppa ett ord. Oavsett vilken sexuell läggning du själv har, oavsett vem du är eller var i Sverige du bor: om du tycker att homosexuella, bisexuella och transpersoner är precis lika bra och lika mycket värda som heterosexuella, bär då något lila. En t-shirt, en skjorta, strumpor, en klocka, en klänning… Du gör skillnad! En av deltagarna från förra året hörde av sig efteråt och sa:

[...] jag iklädd min nya fina lila palestinaschal och dito brallor anlände till stora torget i uppsala på förmiddgen den 27 så kom det fram en brud i typ 15-16 årsåldern och sa ”lila dagen?” och jag blev lite paff så jag nickade bara varpå hon bara sa ”coolt” och gick efter sina polare. Dom som säger att man lika gärna kan låta bli att göra något har alltså jävligt fel för internet är som kaosteori, ringar på vattnet.




Så här kan du hjälpa till:
Gå med i Facebook-evenemanget om du tänker delta. Bjud in några vänner.
- Sprid länken! Twitter, Facebook, bloggar. Tipsa nyheter och lokaltidningar. Hashtaggen på Twitter är #liladagen
- Om du själv är HBT-person, och vill säga det blir bätttre: spela in en video

För mer information, kontakta Micke Kazarnowicz på 073 207 87 00 eller kazarnowicz@gmail.com


   


Av soft - 12 oktober 2011 19:30

 

Av soft - 12 oktober 2011 13:29

Igår städade jag inne i min mans rum där han har sitt företag.
Jesus så det såg ut på golvet.. Han har stått all ledig tid han har och tillverkat loggor/dekaler.  Sedan mitt i det hela håller han på att förbereda sig för Novemberkåsan som han kör varje år.  Runt 30 mil sammanlagd Enduro-körning.
Ett riktigt Mandomsprov;)
Jag tyckte synd om honom för han kunde ju inte ens röra sig där inne.
Å han blev riktigt glad dessutom;)

Men idag så har jag konstant mjölksyra i armarna så det blir inte mycket gjort här inte. Tror inte ens jag klarar att virka lite.
Så jag ska sätta mej att titta på filmen Kronjuvelerna istället.

Med en stor Latte kanske...    

Av soft - 10 oktober 2011 19:54

Har ni inte varit inne i "mormorsrutans värld" så kan jag säga att det är liiite speciellt;)

Väldigt roligt och väldigt stressande samtidigt. Jag blir så irriterad för jag ser inte ordentligt utan måste fixa mej en "egen hörna" med skön stol och bra belysning.  Å just nu är vi inne i en period när varenda gladlampa smäller så man far i luften. I förrgår brann elen i sovrumslampan, vi har en speciell lampa på vajrar där inne och det är en stor rund kula med något elektriskt innehåll som inte ville vara med längre.  Så mannen använder pannlampa när han ska lägga sig......ohååå sexy boy;)))


Ja i vilket fall så gör jag inte annat än virkar så fort jag sätter mej.
Jag får hela tiden nya sug att tex virka mössa, eller små söta djur eller kakor;)

men...jag SKA göra klart det jag börjat med först.

Söker man på nätet så finns det ju hur mycket som helst.


Jag har en trasig tand och den är vansinnigt besvärlig nu. Måste ringa så jag får en tid för borttagning.  Jag vägrar rotfylla och betala flera tusen.
Nää....den ska bort bara. Klarar mej så bra utan.
Nej nu är det Ensam mamma söker......byby

       

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Mata mej....


Skapa flashcards