Alla inlägg under oktober 2010

Av soft - 12 oktober 2010 09:56

Hur fan rent ut sagt kan man göra såhär??

Tjäna pengar på ett djur som inte kan klara sig själv. Fy fan!!!!

Rent grymt djurplågeri å inget annat. Snacka inte om att man älskar sitt djur när man gör såhär.  Stackars grisen måste få somna in......


Av soft - 11 oktober 2010 13:48

Jag har 2 st Stapelia grandiflora.  Den jag har i tv-rummet har 7 st blomknoppar på gång. Jag känner nu......herregud, vart ska jag göra av den när den blommar?????

Blommorna är otroligt vackra men som ni förstår av namnet (Asblomma) så lukar blommorna groteskt vidrigt. Tur jag har ett pannrum där jag kan ställa dom i fönstren.  Jag har längtat så att det ska komma en blomma, men jag har inte bett om 7 st samtidigt;)).  Men så spännande det känns nu ändå.


Jag kommer följa utvecklingen här så får ni se hur det går.


Klicka på bilderna....

.

         

Ser ni Liljorna min Hyresvärd kom in med?  Enorma och luktar så gott.

Av soft - 11 oktober 2010 11:38

Ev köra sopor till soptippen...OM jag orkar. Det är inte att garantera;)

Jag har varit uppe sedan 03 då kärleken åkte till jobbet. 


Jag såg Dokument Utifrån igår. Åter igen får jag kvitto på att jag känner rätt, denna gång ang Burka/Niqab.

Vi ska inte ha Burka i Sverige. Vill dom ha det privat så får dom ha det men inte på arbetsplatser. Vi kan aldrig tvinga arbetsgivare att anställa dessa kvinnor. I sverige har vi ett sätt att komunicera, vi söker varandras ögon, uttryck och minspel. Det ska vi kunna fortsätta göra.


Jag själv känner stort obehag inför dessa kvinnor i Burka, jag kan inte se dom....dom är otäcka och känns tom hotfulla.

Nu vet jag dessutom att det inte någonstans står att dessa kvinnor enligt deras religion måste klä sig i denna Burka, så dom kan inte köra den visan heller.


Det var så skönt att se intervjuverna med många troende muslimer som inte heller vill att dessa fåtal kvinnor ska ha dessa.

Dom anser att dom lever i sverige nu och där har vi inte sådana.


Jo, jag skulle vilja se hur det skulle gå om vi klädda oss i shorts och liten topp och åkte till deras hemland......då blir man arresterad ju.


Så blev jag fruktansvärt arg för jag fick reda på att dessa kvinnor får socialbidrag trots att dom inte står till AF-förfogande. Vad faan........

men alla sjuka svenskar som hamnar mellan stolarna och blir utförsäkrade , DOM får inte ett öre från soc...  Hur är detta möjligt??

Å ska våra barn ha Burka-fröknar på dagis... NEJ


Så satt dessutom denna kvinna dom intervjuvade och körde bil i Burka....det måste garanterat fungera likvärt som om jag tog av mej mina glasögon. Alltså ser man inte som man ska.  Det borde absolut vara förbjudet. Men det är väl ingen som tänkt på....


.

 

Av soft - 11 oktober 2010 07:32

Illa berörd tittar jag på Dyra Droppar. Dokument utifrån visar en dokumentär hur detta med Vatten-flaskor förstör våran planet och ger oss cancer, barnlöshet och missbildade barn.

Vi kolsyrar vårat egna vatten vilket jag är glad för & jag kommer aldrig någonsin köpa paketerat vatten. Vilka dårar som tillverkar dessa....


Se hela dokumentären här



Ett klipp finns här:


Av soft - 8 oktober 2010 10:38

Då har jag Buzzat färdigt för denna gång.

Som ni kanske läst här så har jag buzzat Lovefilm, det har varit toppen faktiskt.

Vi har sett filmerna:

  • Alice i Underlandet.
  • Da Vinci-koden.
  • Änglar & Demoner.
  • På Spaning Med Bridget Jones

Härliga filmkvällar med goa väninnor. Godis och mys på högsta nivå.

Detta med Lovefilm har jag aldrig provat förut. Jag har kännt att man inte vet riktigt kvalite på filmerna och oron över strul, repiga filmer osv....


Nu så kan jag gladeligen säga att det fungerar toppen.

Filmerna har varit som nya, snabbt som sjutton får man nya filmer.

Jag gillar paketeringen av filmerna & hur smidigt det är att slänga dom på brevlådan direkt efter.

Jag själv lyckades strula till det i början av perioden så jag avslutade mitt abonemang av misstag men jag fick direkt mailsvar och dom fixade mitt strul direkt.  Så supporten är väldigt bra.


Tack Lovefilm att jag fick Buzza er.

  

Av soft - 7 oktober 2010 16:43

Nyss hemkommen från AF och den bästa människa man kan få där.

Vi har suttit i över en timma och pratat värk, behandlingsalternativ osv..det visade sig nämligen att hon själv har Fibromyalgi sedan många år.

Hon har kunskap och af ska köpa upp KBT så jag får gå och lära mej.

Hon tyckte det är bedrövligt att inte någon fixat detta åt mej vilket står i pappren efter sista utredningaen att jag ska få.


Sedan ska vi se om det finns något ställe där jag kan klara vara en timma i veckan på bara för att få känna lite social gemenskap.

Påbörjar jag KBT så hoppar vi av det sociala för bara att jag får gå på KBT kommer göra att jag rasar i ork och värk......detta säger alltså hon!!!

Snacka om rätt människa på rätt ställe.


Så frågade hon om jag har problem med Tinitus och hon ska putta på så jag får komma till en öron/hörselundersökning för hon är rädd för att tinitusen gör så jag förlorar sömn och annat.


Jag är fullständigt mållös, hon är helt suverän.

Jag behöver inget säga för hon vet exakt hur jag mår.

Hon gav mej mycket ideer ang annan behandling...jag blev heltänd.

Bla Rosenrot, Ginseng och åka till Stockholm och behandla Atlaskotan.

LÄS HÄR

Av soft - 7 oktober 2010 10:31

Ser på "Efter tio" där det är ett Medium med i studion.

Hon har botat halsfluss osv..osv..  ser som alla andra ett tidigare liv i andra människor. Jag undrar bara varför dom alltid ser en gammal Indiankvinna typ??

Inte en enda gång har jag hört att dom ser en eskimå, Indisk-Norsk-Dansk-Isländsk-Italiensk....osv osv.....alltid är det en fånig jädra Indian dom ska dra fram.  Hur ska man kunna känna att det är seriöst?

.

 

Av soft - 6 oktober 2010 21:26

29 kilo Partylite-ljus....vad sägs om det??

Så härligt att börja packa upp kartongerna. På parkeringen vid Supermarket där vi hämtade kartongerna så blåste det ut massa gröna packeterings-krumeluttar;))

Nu har jag fyllt upp mitt vinterförråd på ljus så det räcker ett tag.


Jag Älskart!!!!!!!!  Synd ni inte kan känna doften;)

.

       

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards