Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

Besök nr 2 på AF

Av soft - 7 oktober 2010 16:43

Nyss hemkommen från AF och den bästa människa man kan få där.

Vi har suttit i över en timma och pratat värk, behandlingsalternativ osv..det visade sig nämligen att hon själv har Fibromyalgi sedan många år.

Hon har kunskap och af ska köpa upp KBT så jag får gå och lära mej.

Hon tyckte det är bedrövligt att inte någon fixat detta åt mej vilket står i pappren efter sista utredningaen att jag ska få.


Sedan ska vi se om det finns något ställe där jag kan klara vara en timma i veckan på bara för att få känna lite social gemenskap.

Påbörjar jag KBT så hoppar vi av det sociala för bara att jag får gå på KBT kommer göra att jag rasar i ork och värk......detta säger alltså hon!!!

Snacka om rätt människa på rätt ställe.


Så frågade hon om jag har problem med Tinitus och hon ska putta på så jag får komma till en öron/hörselundersökning för hon är rädd för att tinitusen gör så jag förlorar sömn och annat.


Jag är fullständigt mållös, hon är helt suverän.

Jag behöver inget säga för hon vet exakt hur jag mår.

Hon gav mej mycket ideer ang annan behandling...jag blev heltänd.

Bla Rosenrot, Ginseng och åka till Stockholm och behandla Atlaskotan.

LÄS HÄR

 
 
Ingen bild

Karin

7 oktober 2010 18:02

Alltså det är i Mjölby man ska bo när man har fibromyalgi?

soft

7 oktober 2010 22:40

Ja det verkar inte bättre. Det har slagit mej flera gånger vad det skiljer i landet.

 
Filifjonkan

Filifjonkan

8 oktober 2010 10:49

Hej Soft. Oj då har du det men så bra att det var en vettig person på Af men det verkar som de skärpt till det nu som det lovades i valet hoppas det alla fal.l Lite social kontakt är ju bra man liksom piggar på sig av det bara

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

soft

9 oktober 2010 11:01

Hej fjonkan.
Ja hon var verkligen bra. Som du säger så behöver man det sociala och nya intryck utifrån.
jag är en väldigt social person men samtidigt så måste jag få vara ifred när jag känner att det behövs. Kan stänga in mej lite periodvis

 
Ingen bild

madame

8 oktober 2010 12:07

Hej, ja herregud vilken skillnad på mottagande o annat i landet... Man ska tydligen bo i Mjölby för att kunna vara sjuk o få rätt behandling av myndigheter.... Måste kännas skönt för dig att AF lyssnar o försöker ordna saker o ting.... Annat är det i Malmö... Där börjar de med en positiv anda för att det slutar med katastrof... släpper en som en het potatis o ingen speciell hjälp får man...

MAn ska nog ha en väldans tur får att få en handledare som själv har den sjukdom som i ditt fall du har...
Önskar dig lycka till o hoppas att allt blir så bra dom det kan.... kramizar

soft

9 oktober 2010 11:06

Jag har funderat mycket. Pratade med mannen min och jag sa det att varför skiftar det såhär i landet? Nedre delen av Sverige verkar ha totalt avsaknad av kunnig, intresserade läkare/folk.
Begriper inte. Går det åt för mycket ekonomi till andra människor där kanske?

Men visst handlar det om tur. Kompisens mamma går på samma ställe och hon får ingen hjälp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av soft - 13 december 2013 12:33

" Kod för att importera min blogg till Nattstad:3665006947 " ...

Av soft - 8 december 2012 09:29

Av soft - 20 september 2012 14:51

Efter att jag fick en dålig start angående Air Wick så känns det mycket bättre nu. Jag har nu 2 pinnar i flaskan inne på toaletten. Doften jag har därinne är Midnight Blackberry & Vanilla Silk . Det luktar gott där inne och sådär lagom, dock är min å...

Av soft - 19 september 2012 07:13

Så kom dom då äntligen  Air Wick Doftpinnar. Som jag har längtat att få Buzza dessa;))......  Jag sliter upp paketet och provar genast. En i badrummet och en i vårat sovrum. Jag gjorde 2 stoora tabbar...........      1: Ta inte i produkte...

Av soft - 18 augusti 2012 14:02

Med en stank av Ättika i hela huset blir badrummet rent så det skiner. Kalkar av resten av Duschkabinen och plockar bort 1000 olika produkter uppifrån torktumlaren och torkskåpet där sonen har "lite" produkter.......jisses. Vi har inte hittat ett...

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards