Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Burka eller inte....

Av soft - 11 oktober 2010 11:38

Ev köra sopor till soptippen...OM jag orkar. Det är inte att garantera;)

Jag har varit uppe sedan 03 då kärleken åkte till jobbet. 


Jag såg Dokument Utifrån igår. Åter igen får jag kvitto på att jag känner rätt, denna gång ang Burka/Niqab.

Vi ska inte ha Burka i Sverige. Vill dom ha det privat så får dom ha det men inte på arbetsplatser. Vi kan aldrig tvinga arbetsgivare att anställa dessa kvinnor. I sverige har vi ett sätt att komunicera, vi söker varandras ögon, uttryck och minspel. Det ska vi kunna fortsätta göra.


Jag själv känner stort obehag inför dessa kvinnor i Burka, jag kan inte se dom....dom är otäcka och känns tom hotfulla.

Nu vet jag dessutom att det inte någonstans står att dessa kvinnor enligt deras religion måste klä sig i denna Burka, så dom kan inte köra den visan heller.


Det var så skönt att se intervjuverna med många troende muslimer som inte heller vill att dessa fåtal kvinnor ska ha dessa.

Dom anser att dom lever i sverige nu och där har vi inte sådana.


Jo, jag skulle vilja se hur det skulle gå om vi klädda oss i shorts och liten topp och åkte till deras hemland......då blir man arresterad ju.


Så blev jag fruktansvärt arg för jag fick reda på att dessa kvinnor får socialbidrag trots att dom inte står till AF-förfogande. Vad faan........

men alla sjuka svenskar som hamnar mellan stolarna och blir utförsäkrade , DOM får inte ett öre från soc...  Hur är detta möjligt??

Å ska våra barn ha Burka-fröknar på dagis... NEJ


Så satt dessutom denna kvinna dom intervjuvade och körde bil i Burka....det måste garanterat fungera likvärt som om jag tog av mej mina glasögon. Alltså ser man inte som man ska.  Det borde absolut vara förbjudet. Men det är väl ingen som tänkt på....


.

 

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

11 oktober 2010 12:59

Hej Soft. Ja du har så rätt jag är helt överens med vad du skriver inte klokt ju att det skall få vara så där.De bor i Sverige och får rätta sig efter svenska normer och regler liksom du och jag får det .

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

soft

11 oktober 2010 13:46

Hej Fjonkan.
Ja visst är det sjukt. Men dom fixar gärna egna regler

 
Ingen bild

madame

11 oktober 2010 14:29

Gud så hemskt bild ser ut spöken från rymden.... Ja du jag håller med dig där, förbjud heltäckande av ansikten... Visst är det förbjudet att ha luva som man drar ner över ansiktet som har hål för ögon o mun här i Sverige sk rånaluva... Varför får man då ha burka/niqab undrar man.... enligt mig sak samma.

Nä förtryck mot kvinnor är det männens bestämmelser i deras länder men nu är vi i Sverige o vi har inga burkor el annat som täcker....

soft

11 oktober 2010 14:54

Precis, jag blir ärligt rädd för dom. Det är fullkomligt legetimt att vara rädd för clowner så därför erkänner jag mitt stora problem.
Dom är skitäckliga tycker jag. Det kryper i kroppen på mej då jag ser dom.
Japp vi är svenskar och bor i sverige

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av soft - 13 december 2013 12:33

" Kod för att importera min blogg till Nattstad:3665006947 " ...

Av soft - 8 december 2012 09:29

Av soft - 20 september 2012 14:51

Efter att jag fick en dålig start angående Air Wick så känns det mycket bättre nu. Jag har nu 2 pinnar i flaskan inne på toaletten. Doften jag har därinne är Midnight Blackberry & Vanilla Silk . Det luktar gott där inne och sådär lagom, dock är min å...

Av soft - 19 september 2012 07:13

Så kom dom då äntligen  Air Wick Doftpinnar. Som jag har längtat att få Buzza dessa;))......  Jag sliter upp paketet och provar genast. En i badrummet och en i vårat sovrum. Jag gjorde 2 stoora tabbar...........      1: Ta inte i produkte...

Av soft - 18 augusti 2012 14:02

Med en stank av Ättika i hela huset blir badrummet rent så det skiner. Kalkar av resten av Duschkabinen och plockar bort 1000 olika produkter uppifrån torktumlaren och torkskåpet där sonen har "lite" produkter.......jisses. Vi har inte hittat ett...

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards