Alla inlägg under november 2010

Av soft - 17 november 2010 23:01

Sådär....nu blev jag frälst.   Äggmjölk har många som äter lchf tjatat om.  Jag har provat en gång men höll på att kräkas. Nu hittade jag ett recept som jag provade, för det var annorlunda.


  • 1-2 Ägg
  • 1 krm Ingefära
  • 1 krm Kanel
  • 1 krm kardemumma
  • 2 dl kokande Vatten.
  • 25-50g smör

Detta mixas och kan drickas varmt eller kallt.

Bör röras om imellanåt.


Jag kan säga att det blev klart godkänt som mellanmål, att ha som mjölk i kaffet osv.  Mums.

.


Av soft - 17 november 2010 20:19

När telefonen ringer och man hör rösten, efter 8:a år så överaskas jag själv av värmen som sprids i kroppen ....i hela mej   


Människan & känslor är allt bra magiskt;)

.

 

Av soft - 16 november 2010 08:55

Denna man på filmen dricker ett "embryo" eller vad man kallar det till en Bandmask för ett expriment. Obegripligt hur vidriga saker folk kan utsätta sig för. Masken växer till en manslång storlek i magen på honom.

Åh jag får sådana äckelkänslor bara att skriva om det.


Varning för känsliga personer:




Av soft - 14 november 2010 15:41

Om man ringer VC för en Läkartid för att min husläkare ska ta över min medicinering osv så anser jag inte att det är särskilt smart nivå på tänket om man får ett återbud på posten men erbjudande om en annan underläkare...

Blir galen och det ska dom få höra imorron. dom har redan fått ett gulligt meddelande på sin svarare  


Energin är på topp ialla fall sedan jag uteslutit alla sjuka Kolhydrater. Mår helt sagolikt. Känns verkligen som om jag har en stor chans att hoppa ner en stor mängd kilon till sommaren.

.


Av soft - 13 november 2010 19:31

Jag använde ett annat program första gången jag åt lchf och det är skillnad mellan dessa. Helt klart. Där visade tex kaffe inga kolhydrater men det gör Kostverktyget. 

Av soft - 12 november 2010 20:17

Idag har jag haft sällskap av Ann-Louise. Hon har grejat lite här och vi har sett på film. Mannen har mekat inför Novemberkåsan.

Middagen blev Lax med Blomkål,Grönsallad, Bea-sås & smör.

Mycket, mycket gott......  


.


Av soft - 12 november 2010 15:11

I dag blev det en gudagod frukost med Äggröra, Bacon, Tomat, Paprika och Creme Bonjour. Jag måste skärpa mej, för jag måste minska i vikt.....jag mår inte bra längre. Därför käkar jag nu LCHF som jag mår så bra av....

Här är min frukost;

.

 

Av soft - 11 november 2010 21:52

Jag har vinterskor, fy fasen så skönt. Jag har faktiskt haft strumpor, skor i flera timmar på mej idag. Utan att få panik...det är bra jobbat av mej;)

Så skönt att shoppa med en människa som shoppar på lika villkor som jag klarar.  Man kan njuta av stunden, flamsa och ha det bra.

Det är inte alla det går med....fick ju mersmak ju  


Köpte en himla mysig massageolja inne på Lustgården. Där fanns mycket skoj jag skulle kunna tänka mej;)   Som mannen sa, det finns ju julklappar;)


Tror jag kommer sova gott för jag är ganska sliten, vi storhandlade mannen och jag och det är svinjobbigt. Jag kunde knappt komma in i bilen efteråt.


Nu sitter vi och bara myser, jag festar på Brieost och Oliver.

.

 

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards