Alla inlägg under november 2010

Av soft - 25 november 2010 11:51

Har varit på Läkarbesök på morronen. Ny läkare för min andra ska lägga ner för han är gammal. Min nya heter Staffan och var väldigt bra. har hört det av andra men nu har jag skaffat mej en egen åsikt.

Han välkomnade mej dit och vi pratade om allt som varit och är med min kropp.  Han tryckte på mina Triggerpunkter så jag skrek. Jag berättade om min oro över sköldkörteln, min hemska stress som jag alltid upplever.


han tog blodtrycket och det låg på.....180 med blodtrycksmedicin i kroppen..hoppsan det var inte särskilt bra som han sa. Men du får ligga ett tag och jag bad dessutom om ett EKG eftersom mitt hjärta hoppar och slår ojämt ständigt.

Dom kopplade på EKG och jag låg nog 40 min sammanlagt innan läkaren kom igen och tog mitt blodtryck igen.

Då låg det på 140 / 85 så det kunde inte bli bättre sa han.

Men han begrep att min stress är boven.

Tyvärr visade EKG inget av mitt hoppande hjärta så jag ska få en tid till Motala där dom ska fixa en EKG-maskin som jag får bära på mej över ett dygn. Då ska dom få se på oregelbundna kurvor;)


Så nu känner jag mej trygg med ny läkare och väntar besked på massa prover som jag önskade han skulle ta. Bla min ämnesomsättning mm

Känns riktigt, riktigt bra....

.

 

Av soft - 24 november 2010 17:20

Nu är jag så arg, ledsen, besviken och orkeslös pga F-kassans personal som inte är värd namnet Handläggare.

Min Pension på 50% kom inte den 19:e som den gjort i många år nu.

De andra 50% har jag haft Tidsbegränsat Sjukbidrag som gick ut nu i Okt.

Mmm.....just det!!


Så ringde jag och dom upplyser mej sådär spydigt myndigt som bara dom kan göra att min Tidsbegränsade sjukbidrag gått ut.

Ja det är jag väldigt medveten om svarade jag men vart har ni gjort av min fasta Pension på 50% då?  Den ska komma den 19:e som vanligt ju...

Då blev donnan tyst i luren.   .....


-Eh...jag måste lämna ett meddelande till dom här ang detta så dom får ringa upp dej!!

-Men du ska veta att dom har faktiskt 2 arbetsdagar på sig att ringa dej.


Hur kan en myndighet få tillgång till alla idioter som jobbar där??

Är det i verkligheten en skyddad verkstad??

Är det en Dagverksamhet för sådana som inte klarar något i livet men som sökt och sökt till Polishögskolan??  Som älskar att "sätta dit folk"


Som sjuk finner man ingen ork att bråka, slåss för sin existens.

Jag vill bara ha min futtiga Pension ifred....

.

 

Av soft - 24 november 2010 08:28

Åter en morgon med pinande vind och snö. ringde nyss till AF och sa att jag inte kommer dyka upp idag. Jag klarar inte skotta fram min bil. Men det var okej...

Jag hoppas någon av sönerna tar sig hem idag så dom kan plocka fram lite julstjärnor och annat. Jag tänker denna Jul bryta mot allt jag blivit fostrad till......jag ska sätta fram Ljusstakar & sätta upp Julstjärnor redan idag.


Folk har alltid blivit idiotförklarade av min mor när dom är förtidiga eller när dom har kvar julgrejorna för länge. Vem sätter tidsgränsen?


Jag har ju alltid gillat att ha ett eget liv och att göra tvärtemot så därför ska grejorna upp nu. Jag behöver myspysljuset som blir.

Önskar jag kunde komma iväg och shoppa lite nya grejer bara.


Sjutton oxå....jag får lite ångest måste jag säga. Jag behöver massa mera ljus. Kan inte leva utan massa ljus.

Har gjort av med ett storpack värmeljus denna vecka + en massa PartyLite-ljus. 

Kan man lida av Ljusmissbruk???

Jag tror faktiskt man kan det.


Blir galen, får inte "lyssna ljudbok via biblioteket online" att fungera.

Jag har mina böcker liggande där som jag lyssnar på och så kommer jag inte åt dom. Vad gör jag så? 

Har mailat dom och hoppas på en snabb lösning för jag lyssnar dagligen ju.

Jag håller på med Mons Kallentofts böcker bla.


Ja då väntar väl inget annat än att dyka in i tvättmaskinerna som jag slarvat med. Har ju massa Cross-kläder att få rena.

.

 


Av soft - 23 november 2010 21:10

Av soft - 23 november 2010 18:30

Längre ner på sidan har jag ju fiskar i ett akvarium som ni kan mata, men nu har jag installerat en liten vän som behöver mat ibland;)  Han är så söt min Hanster;)  Scrolla ner och titta...

Av soft - 23 november 2010 05:08

Så har jag då avslutat alla säsonger av L-word. Sorg, denna serie slår Sex and the City med hästlängder. Jag älskar tjejerna och deras liv.

Nu känns det skrämmande lite som .....Jaha, vad gör jag nu?

Varför måste det finnas ett slut för?


Måndag och förövrigt vaken sedan 03.30 Då kärleken gick upp.

Han har ju kört Novemberkåsan i helgen så han tog ledigt som tur var igår för han kunde knappt röra sig efter denna tävling.

Det är Sveriges tuffaste Endurotävling och han var så slut och mörbultad så jag fick duscha honom när han kom hem. Han kunde knappt lyfta benen för att komma i badkaret;) Men han återhämtar sig supersnabbt otroligt nog.


Här nedan ser ni honom i action;)

.


       

    

Av soft - 20 november 2010 15:59

Jag har som så många ägnat barn och ungdomen åt ridning.  Jag tävlade hoppning i många år och hade egna hästar från barnsben.  Detta har idag visat resultat av förfrusna tår och fötter. Det räcker med att det är vinterväder och det blir lite kyligare inne så blir lilltårna kritvita och domnar, ibland halva foten. Detta är resultatet av åratal av vinterridning i skog och iskalla ridhus. Ånestad ridhus var på den tiden som att kliva in i Antarktis.


Idag har vi minusgrader, vet dock ej hur många men jag fick ta av mej tröjan och vira runt föterna för att få tillbaka känseln.

Detta är ett större problem än "men ta på dej strumpor då".

Jag kan inte ha strumpor för föterna får värmeslag om det är varmt inne(normalvarmt) och skulle jag ta på mej nu så blir det som en frysbox i strumpan och fötterna blir ännu kallare.  Hur märkligt är inte DET då?

.

 

Av soft - 19 november 2010 20:50

Balkongshoppen.se     Är en favoritsida jag gillar.  Denna vill jag så gärna ha på baksidan vid uteplatsen. Tycker den är så vacker på något sätt.


Fuoco Eldstad, stor

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards