Alla inlägg under januari 2011

Av soft - 12 januari 2011 13:36

Av soft - 11 januari 2011 13:27

Fick brev från F-kassan där dom upplyser mej om att jag fått förmycket aktivitetsstöd utbetalt. Det är inte det att det kan ha blivit fel UTAN.....att dom medvetet kränker och hotar i sina brev.


I slutet av brevet står det att:

Försäkringskassan bedömmer att jag skäligen borde ha insett att jag fick för mycket aktivitetsstöd.  


Denna utbetalningen är den första jag fick och det är en sk förskottsbetalning så jag behövde alltså inte fylla i några papper för att få dessa pengar. Det var Arbetsförmedlingen som fixade allt för jag blev ju kallad till dom på möte mellan både F-kassan & AF.


Sedan har min handläggare på AF skött mina papper "bara för att det skulle bli rätt"   Jag är så paj i skallen av värk/stress så jag VET att jag kan göra fel.


Men detta har jag fan inte gjort medvetet vad dom än säger.

Det är bara att dom tar sina pengar om dom har rätt men jag tar fan inte deras respektlösa behandling av mej.

Jag skiter totalt i vad dom anser.....Jag vet bara att när mitt sjukbidrag gick ut så gjorde dom ett stort fel (inte bara för mej) när dom drog bort sjukbidraget så lyckades "datorn" dra bort min fasta Pension oxå.

Så där stod jag helt utan pengar.  Men DET kan dom alltid skylla på Datorn dom svinen.


Det ska dom få rakt upp i skallen från mej att det anser jag att dom skäligen borde förstått var fel.


Man har problem nog när man är sjuk utan deras kränkningar.

Svin är det......illaluktande svin!!


Skärp er för fan säger jag bara!!!

.

  

Av soft - 10 januari 2011 06:21

Åter till verkligheten, varit vaken sedan 03.30 då mannen åkte iväg till Värmdö.

Jobbigt efter hans långa ledighet att åter igen behöva kliva in i denna ångest över om han kommer fram oskadd.  Hatar verkligen dessa timmar.

Nu är jag dödstrött men sömnen får vänta för jag ska hålla mej vaken och få trevligt sällskap av min goa granne en bit bort. Vi ska till AF ihop och greja lite.


Jag ska köpa en stor säck Tösalt idag ialla fall för man kan inte gå här utanför.

glansis med vatten över och totalt livsfarligt.

Jag är livrädd för att ramla för då går min rygg åt skogen totalt.

Funderar att köpa broddar att sätta på skorna.....man är väl inte ålderlig för det? *S*


Här blåser det storm ute och 3plusgrader. Supernajs;)  hoppas all snö hinner smälta i veckan.

.

  

Av soft - 9 januari 2011 12:37

Hur kan man som mamma göra en sådan här sak??

Hoppas hon blev ifråntagen sitt barn. 

Fan jag blir galen av att se sådant här.....

Av soft - 8 januari 2011 13:00

Kan någon förklara hur det kommer sig att vissa människor & i flera fall hela folkslag inte har någon medkänsla för djur och inte heller sina barn.

Sydkorea ska nu begrava över 1 miljon grisar levande.

Varför??  Vad har det för mening??  Är det enbart för att dessa Sydkoreaner inte känner något för djur?  Har dom inte kunskap nog att känna med djur?  Är dessa skitar lika känslolösa mot varandra och sina barn?

Hur kan dom låta bli att känna hur det skulle vara om dom själva begravdes levande?


Lika dant reagerade jag häromdagen när det handlade om barn med Gomspalt på TV. Ja då Indiska föräldrar enbart skämdes för sina barn.

Men har dom inget vett i skallen eller?

Beror det på fattigdom om vi kan känna kärlek till våra barn?


Kvittar vad som skulle hända mina barn så skulle jag aldrig skämmas för dom ....aldrig någonsin. 


Finns det någon förklaring på detta svinaktiga beteende???

.

  


Av soft - 7 januari 2011 13:06

När man har fibromyalgi så hamnar man tidigare i Klimakteriet säger dom som vet dvs läkare. Ja jag har hamnat där helt klart, även om det kanske räknas som "början på" .

Mensen har försvunnit men har mensvärk. Så kan den dyka upp en gång så borta igen..

Jag har fått vallningar som är rent ut sagt fruktansvärda.

Det börjar i brösthöjd uti ryggen och böljar/sprider sig inne i kroppen tills det känns som blodet kokar. Jag kan ha det många ggr/dag men så kan jag ha 2 dagar helt fria. Svetten rinner när dom kommer. Jag märker att stress framkallar vallningarna helt klart.


Så sjunker mitt humör i botten helt plötsligt som igår och jag känner mej väldigt labil, gråtig och allt känns svårt och oöverkomligt.


Jag har börjat äta Femal Balans och jag hoppas dom kan göra nytta.

Dessutom håller jag på att grodda Mungobönor & Sojabönor som har Östrogen i sig som ska göra skillnad.


Jag vill i möjligaste mån undvika Östrogen via piller för det ökar ju risken för Bröstcancer.  Som att välja mellan Pest eller Kolera.

Jag önskar vi kvinnor kunde slippa allt detta med hormoner för det är skit!!

.

    

Av soft - 6 januari 2011 01:06

Denna musikvideo gör mej helt svettig av avundssjuka. Tänk om jag kunde göra så med mitt bäcken?  Mitt som är så stelt och smärtar. Skulle kunna ge hur mycket pengar som helst för att bli så mjuk;)  Det ser såå skönt och nyttigt ut.


Av soft - 4 januari 2011 09:46

Idag satte jag klockan för att få se Solförmörkelsen.

Det visade sig bli en besvikelse, gryningen kom och det blev starkt rosa i horisonten och sedan började det försvinna igen.

Det var vad som hände....

Vi har väldigt mulet så någon sol hade jag inte förväntat mej men mera mörker ialla fall.  Nu kom snön samtidigt dessutom så resultatet blev en konstig grått ljus ute endast  Här är lite bilder ialla fall.

.

          

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards