Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Försäkringskassan hotar & kränker

Av soft - 11 januari 2011 13:27

Fick brev från F-kassan där dom upplyser mej om att jag fått förmycket aktivitetsstöd utbetalt. Det är inte det att det kan ha blivit fel UTAN.....att dom medvetet kränker och hotar i sina brev.


I slutet av brevet står det att:

Försäkringskassan bedömmer att jag skäligen borde ha insett att jag fick för mycket aktivitetsstöd.  


Denna utbetalningen är den första jag fick och det är en sk förskottsbetalning så jag behövde alltså inte fylla i några papper för att få dessa pengar. Det var Arbetsförmedlingen som fixade allt för jag blev ju kallad till dom på möte mellan både F-kassan & AF.


Sedan har min handläggare på AF skött mina papper "bara för att det skulle bli rätt"   Jag är så paj i skallen av värk/stress så jag VET att jag kan göra fel.


Men detta har jag fan inte gjort medvetet vad dom än säger.

Det är bara att dom tar sina pengar om dom har rätt men jag tar fan inte deras respektlösa behandling av mej.

Jag skiter totalt i vad dom anser.....Jag vet bara att när mitt sjukbidrag gick ut så gjorde dom ett stort fel (inte bara för mej) när dom drog bort sjukbidraget så lyckades "datorn" dra bort min fasta Pension oxå.

Så där stod jag helt utan pengar.  Men DET kan dom alltid skylla på Datorn dom svinen.


Det ska dom få rakt upp i skallen från mej att det anser jag att dom skäligen borde förstått var fel.


Man har problem nog när man är sjuk utan deras kränkningar.

Svin är det......illaluktande svin!!


Skärp er för fan säger jag bara!!!

.

  

 
 
Micke

Micke

11 januari 2011 13:55

Fy fan!! :(

Ja, de har ett språk de där, tycks se det som en merit att trycka ner folk...åter igen...fy fan.

http://guldkryckan.blogspot.com

 
Ingen bild

madame

11 januari 2011 14:07

Hej, Nu hänger jag inte med riktigt... När skulle du fått för mycket pengar av FK...Vid den första utbetalningen el totalt med alla utbetalningar?

Jag skickade in en blankett med årsinkomst som FK hade räknat ut... Detta heter nått kommer inte ihåg nu men det är via denna som de tar sina beslut.... Fick först ett beslut på det minsta man kan få... där var de snabba o väntade inte på för att se om jag var fackansluten o hade A-kassa.

Fick ett nytt beslut där det stämde sen var det inga problem.
Precis som du så behövde jag inte göra nått första gången med utbetalningen. Detta kan man välja själv tydligen.

Du är inte den första som får lida för att AF inte sköter detta med aktivitetsstöd... Jag skötte mitt själv just därför... Fyllde i postade själv.... Är inget svårt att fylla i blanketten alls o sen få en underskrift av AF.

Är för jävligt att de behandlar folk på ett sådant kränkande sätt.... Dem kränker ingen när de gör fel, datastrul heter det visst då...
Kör du med samma tillbaka, datastrul.
Man blir så arg o ledsen... är så lätt att köra över människor som är sjuka.
Hoppas du för rätt o att allt fixar sig.
kram madame

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av soft - 13 december 2013 12:33

" Kod för att importera min blogg till Nattstad:3665006947 " ...

Av soft - 8 december 2012 09:29

Av soft - 20 september 2012 14:51

Efter att jag fick en dålig start angående Air Wick så känns det mycket bättre nu. Jag har nu 2 pinnar i flaskan inne på toaletten. Doften jag har därinne är Midnight Blackberry & Vanilla Silk . Det luktar gott där inne och sådär lagom, dock är min å...

Av soft - 19 september 2012 07:13

Så kom dom då äntligen  Air Wick Doftpinnar. Som jag har längtat att få Buzza dessa;))......  Jag sliter upp paketet och provar genast. En i badrummet och en i vårat sovrum. Jag gjorde 2 stoora tabbar...........      1: Ta inte i produkte...

Av soft - 18 augusti 2012 14:02

Med en stank av Ättika i hela huset blir badrummet rent så det skiner. Kalkar av resten av Duschkabinen och plockar bort 1000 olika produkter uppifrån torktumlaren och torkskåpet där sonen har "lite" produkter.......jisses. Vi har inte hittat ett...

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards