Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

Down under..

Av soft - 7 januari 2011 13:06

När man har fibromyalgi så hamnar man tidigare i Klimakteriet säger dom som vet dvs läkare. Ja jag har hamnat där helt klart, även om det kanske räknas som "början på" .

Mensen har försvunnit men har mensvärk. Så kan den dyka upp en gång så borta igen..

Jag har fått vallningar som är rent ut sagt fruktansvärda.

Det börjar i brösthöjd uti ryggen och böljar/sprider sig inne i kroppen tills det känns som blodet kokar. Jag kan ha det många ggr/dag men så kan jag ha 2 dagar helt fria. Svetten rinner när dom kommer. Jag märker att stress framkallar vallningarna helt klart.


Så sjunker mitt humör i botten helt plötsligt som igår och jag känner mej väldigt labil, gråtig och allt känns svårt och oöverkomligt.


Jag har börjat äta Femal Balans och jag hoppas dom kan göra nytta.

Dessutom håller jag på att grodda Mungobönor & Sojabönor som har Östrogen i sig som ska göra skillnad.


Jag vill i möjligaste mån undvika Östrogen via piller för det ökar ju risken för Bröstcancer.  Som att välja mellan Pest eller Kolera.

Jag önskar vi kvinnor kunde slippa allt detta med hormoner för det är skit!!

.

    

 
 
Ingen bild

madame

7 januari 2011 15:03

Hej soft, var ett tag sen jag var inne o läste o skrev själv oxå för den delen... Läste ditt inlägg o måste berätta för dig att 25 öringen ramlade ner här hos mig när jag läste.
tycker synd om dig för det är inget kul att få dessa besvär.
Nu hade jag tur kan man väl säga hade inte så många besvär att jag led av dem.
Mitt började oxå i samma ålder som du är i nu...
Hoppas du får bukt på skiten o kan må bra för det är ganska skönt att slippa mens =))

soft

7 januari 2011 23:03

Tack och kram.
Jag sa just härom dagen att som jag velat att mensen ska försvinna men nu är det nära jag vill ha den tillbaka om det ska vara såhär.
Men jag ska ge mej fasen på at försöka häva det värsta genom groddar och att röra på mej.
Kännde oxå att jag måse gå och kolla så jag inte får benskörhet. Fan jag är 47 år, ska man behöva känna sig som 70 eller?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av soft - 13 december 2013 12:33

" Kod för att importera min blogg till Nattstad:3665006947 " ...

Av soft - 8 december 2012 09:29

Av soft - 20 september 2012 14:51

Efter att jag fick en dålig start angående Air Wick så känns det mycket bättre nu. Jag har nu 2 pinnar i flaskan inne på toaletten. Doften jag har därinne är Midnight Blackberry & Vanilla Silk . Det luktar gott där inne och sådär lagom, dock är min å...

Av soft - 19 september 2012 07:13

Så kom dom då äntligen  Air Wick Doftpinnar. Som jag har längtat att få Buzza dessa;))......  Jag sliter upp paketet och provar genast. En i badrummet och en i vårat sovrum. Jag gjorde 2 stoora tabbar...........      1: Ta inte i produkte...

Av soft - 18 augusti 2012 14:02

Med en stank av Ättika i hela huset blir badrummet rent så det skiner. Kalkar av resten av Duschkabinen och plockar bort 1000 olika produkter uppifrån torktumlaren och torkskåpet där sonen har "lite" produkter.......jisses. Vi har inte hittat ett...

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards