Alla inlägg under december 2010

Av soft - 5 december 2010 19:18

Doftljus i lykta

Fast det kommer bli Lavendel-doft istället;)

Av soft - 4 december 2010 17:20

Av soft - 4 december 2010 12:00

Då har jag sett filmen Bröderna Karlsson.

Ja den hade sina poäng men det var inte en höjdarfilm på något sätt tyvärr.

jag gillar inte när det virrar till sig och blir totalkaos i filmer. Så roligt är det liksom inte... Bra skådisar men räcker ändå inte till.

.

 

Av soft - 3 december 2010 19:17

Vi har värmepumpar med slangar som går ner i ån nedanför.

Nu har hela systemet börjat ge upp..slangarna som ska ligga på botten har flutit upp pga isen och ligger nu och i det strömma vattnet så bildas det bara mer och mer is runt slangfästet och det innebär att det kommer gå sönder när som helst.


Vi har fryser som hundar för vi får inte upp temperaturen till mer än 13-14 gr förutom tv-rummet som vi eldar i kaminen.

Våran hyresvärds pump har redan pajat så där försöker dom hålla värmen via sin lilla vedpanna. Huset är på över 400 kvm

Dom eldade i skift inatt..

Nu försöker han få igång våran oljebrännare så vi har någon värme när vårat går sönder.

På denna gård fattas det inga pengar men se pengar kan inte lösa allting när allt är så kallt tyvärr.


Vi ska börja att provelda i våran panna till natten och hoppas det fungerar.


Detta är nervkittlande kan jag säga, kylan har nästan knäckt mej hittils så kommer då detta. Typiskt

.

 

Av soft - 1 december 2010 19:38

Nu har jag vansinnig värk i ben/höfter/bäcken igen.... det är förjävligt så ont det gör och värktabletterna hjälper inte ett dugg. Så full av Tramadol så jag mår illa men står inte ut. Snö och gärna väderomslag så är det igång.


Så nu har jag fått ur mej det oxå..

mannen kom hem och ge mej massage......:((

Av soft - 1 december 2010 18:09

Vaknade tidigt och inser att det närmast är isbana på golvet. 13 gr hade vi inne och det var -21 ute. Halvmåne, stjärnklart men aldrig att jag medger att det är vackert......no no för det är bara en jädra plåga.

Skulle till AF idag, duscha var liksom inte att tänka på för inne på dass fryser man ihjäl. Ja vårat hus är inget varmt hus. Däremot är det underbart svalt på sommaren men då vill man ju ha det så;)


Glöm att det gick att ta bilen, det fick bli Taxi. Kände mej som en lyxig hemmafru när jag åkte dit;)

Säkert 40 gr varmt i bilen så när vi suttit på gruppmötet i en timme fick jag frossa och skakade som en gris.  Alltså min termostat fungerar inte alls, det är säkert.

Sedan har jag resterade dag bulsat på mej här hemma och mest suttit med filtar osv....


Jag vill inte ha det såhär längre.....


Ikväll blir det en riktig tv-kväll med Bonde söker fru, Maria Wern, Arga Snickaren mm


I helgen som kommer fyller min bror 40 och jag hoppas jag kan övertala min man att åka dit....att han har tid och inte mängder med beställningar på Dekaler som det varit var eviga helg nu.

Vi pratar inte ens med varandra längre....det går inte ha det så.


Kärleken är det största vi har så den måste man vara rädd om.

.

 

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards