Alla inlägg under december 2010

Av soft - 18 december 2010 10:30

Under flera år har Melodifestivalen och Schlager-EM utvecklats till katastrof.

Mer och mer konstigheter och ju konstigare låtar ju längre går dom.

Nu ska Svenska folket inte ens få välja vilka som ska ställa upp och representera oss, nä för nu ska det tas in utländska jurygrupper från Ukrina.


Vad är det som händer i vårat land?

Håller vi på att utrotas ?  Det verkar som flera och flera verkar tänka åt ett helt sjukt håll och hur ska vi kunna få ha våra traditioner, våra svenska Melodifestivaler mm kvar?

Jag är helt övertygad om att vi om några år inte kommer få ha våra Julbord kvar pga att vi Svenskar äter gris.


Jag blir på fullt allvar rädd för Sveriges framtid.

Nu är inte Melodifestivalen livsviktig på något sätt men det ska plockas här och där överallt och vi blir av med allt som var Sverige.


Å kalla mej inte rasist för vi är inte rasister bara för att man vill bevara vårt land Svenskt.

Jag tror inte det finns ett annat land i hela världen som skulle gå med på detta.


I vårat Sverige är det viktigare att värna om Invandringen, öppna gränser än att ta hand om våra sjuka som kastas ut på gatan utan något stöd alls....  Jag skäms över detta.....

.

 


Av soft - 13 december 2010 13:58

Tågupproret - vi kräver fungerande tåg


Insamlingen har 249 Underskrifter!

Tågupproret

Rätt skött kan tåg vara ett snabbt, miljövänligt och bekvämt färdmedel. Men vårt tågsystem underhålls och utvecklas inte som det borde. Nu har vi fått nog av
förseningar, dåligt vinterunderhåll, stängda stationer och en avreglering som gör att aktörerna skyller på varandra. Vi accepterar inte att regeringen snålar
på investeringar och underhåll, höjer banavgifterna och att tåglinjer hotas av nedläggning.


För att hela Sverige skall fungera och för miljöns skull kräver vi:

-Öka stödet så att Trafikverket kan klara järnvägsunderhållet året runt.
Minst 8 miljarder kr per år behövs enligt verkets egna beräkningar.

-Öka järnvägsinvesteringarna kraftigt. Det behövs både nya snabba banor och
ökad kapacitet på spåren i hela Sverige. Inga linjer ska läggas ner.

-Stoppa avregleringen som splittrar ansvaret och försvårar resandet. Samla
ansvaret för underhåll, utbyggnad, stationer och verkstäder hos Trafikverket. Avskaffa vinstkravet och ge SJ ett tydligt samhällsuppdrag, nämligen ökat tågresande i hela Sverige.

SKRIV PÅ NAMNLISTAN HÄR
Du kan också stödja tågupproret på facebook.

Initiativtagare
Järnvägsfrämjandet , Miljöförbundet Jordens Vänner SEKO Södra, SEKO Mellannorrland

Av soft - 13 december 2010 13:35

Snälla någon...sluta med dessa sjuka funderingar, påståenden.

Senast i raden är Anna Burstedt, universitetsadjunkt i mat- och måltidskunskap vid Högskolan Kristianstad som anser att att det finns faror med att se julmust som något traditionellt svenskt eftersom ”vissa grupper gör sig till tolk för vad som är tradition och identitet – i dessa tider när främlingsfientligheten ökar."

Kan vi få ha våra traditioner ifred i Sverige?  GE FAAN........

Vad är det frågan om när folk börjar diskutera på detta viset??

Sjukt tänkande.


Julmust är ”främlingsfientligt”?

Av soft - 12 december 2010 22:41

Vilken tur att "gud straffar vissa omedelbart" ......att just du som tänkte spränga, lemlästa och döda oskyldiga vuxna och barn råkade spränga dej själv till en smet som spred sig över gatan.  Utan att blinka tänkte du göra detta!!  Av vilken anledning?  Svenska soldater i Afganistan?  En sketen Rondellhund? Hur väck i skallen får man vara?

Inte lär du bli martyr heller, för det blir man väl inte när man misslyckas eller?  Kanske du blir det ändå....skulle inte förvåna mej ett dugg!

Finns säkert en egen lag om detta. 


Sådant här är ren skit i mina ögon, jag ägnar inte en sek till allt som slås upp i tidningar om självmordsbombare som på olika ställen spränger allt i bitar. Men när avskummen börjar komma hit till vårat land....som en gång var Neutralt men som tack vare en skitregering inte längre är det,  då börjar man gravt fundera över invandringspolitiken och detta med öppna gränser.

Lever vi i ett tryggt Sverige ?  Nej absolut inte..


Jag kommer aldrig älska alla mina medmänniskor som det uppmuntras att vi ska göra.  jag vägrar älska....ens försöka älska sjuka krigssugna, fanatiska äckliga religiösa människor som läser sin "bibel" som fan själv...Men jag älskar de som tar avstånd från detta, de som sliter och försöker.

Men det är liksom inte de som märks av tyvärr.....


 




Av soft - 11 december 2010 12:10

Jag gillar verkligen sådanthär;) 


Av soft - 10 december 2010 21:50

Helt barnfria är mannen & jag å det är ju aldrig fel ibland;)))

efter en supermysig morron så har dagen mest ägnats åt att få ordentligt varmt inne. Nu har vi det riktigt gosigt och värmen kommer nog hålla sig över natten men vi ska ställa klockan för att inte riskera en kall morgon igen.

Vi har så stort hus att elda upp värmen i och våran panna är ingen höjdare eftersom den har mindre vedinkast än veden är lång.

Hyresvärden har samma problem men han har hela 400kvm som ska värmas.

Men det kunde vara värre ju...


Sedan har det krånglat i mannens ena dator som han har kopplad till sin Printer så efter massa strul så ominstallerar han nu..


Sitter och väntar på sista omgången av Idol nu, sedan blir det sängen för jag är pömsig.

Imorron blir det att starta motorsågen och dela lite vet till veckan som kommer......pust

Av soft - 8 december 2010 14:49

Idag råkade jag ut för något skrämmande på AF.

vi träffas där i en grupp med utförsäkrade...

Jag vaknade med en konstig huvudvärk och den har hållit i sig hela dagen...

sitter där och vi pratar, så inser jag att jag ser konstigt. När jag ska läsa på ett papper så ser jag inte hela raden....tittar upp på hon mitt emot mej och ser samma konstiga fenomen då.  Som en liten transparent ring med prismor kan jag förklara det som....ringen snurrade och störde mitt synfält.

Blev rädd och gnuggade ögonen, kollade vilket öga och konstaterade att jag såg samma med båda men värre med mitt högra öga. Blundade och då såg jag den oxå...precis som när man tittat på något ljust och formen finns kvar.


Ringen blev sakta storre och större tills den försvann. Men jag känner mej överansträngd i ögonen idag och min Tinitus är hemsk.


Man blir ju rädd och orolig...jag har råkat illa ut en gång förut med ögonen då jag vaknade och såg i kors helt enkelt dubbelsyn.

Kunde knabbt gå som jag skulle och köra bil fick jag inte på 3 mån.

Magnetröntgen men dom hittade aldrig något fel..men problem har jag än idag.


Av soft - 7 december 2010 15:54

Detta med säljare.....Oh jag finner inga ord hur obehagliga dessa är. Detta beteende...fy.

Min son fick från AF jobbtips och jag ska ärligt säga att jag som mamma gjorde allt för att han INTE skulle ta ett sådant skitjobb.

Alltså det är sjukt, icke normalt att bete sig som Jehovas/Livets Ord..

Jag själv och väldigt många som jag känner blir förbannade bara man SER dessa uppklädda försäljare som bokstavligen hoppar på en när man ska gå och handla mat.

Jag har inte bett om att få denna skitinformationen rakt i mitt ansikte.

Vill jag köpa mej en Mobil, byta abonemang så gör jag det..ändå utan dessa sliskiga galningar.

Reklam och försäljningstaktik irriterar mej så pass så jag skulle aldrig köpa något av detta företag.


Här kan man nu oxå se hur dom peppar sina medarbetare och som sagt Jehovas Vittnen kunde inte gjort det bättre.

Hur bär ni er åt människor???


Snabbspola till halva programmet ca......

.


Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards