Direktlänk till inlägg 13 november 2011

Ripple Crochet Afghan

Av soft - 13 november 2011 19:12

Nu har jag börjat med en Ripple Crochet Afghan.
Har länge kännt att detta mönster tilltalar mej väldigt mycket.
Så nu blir det ett megaprojekt som kommer ta sin tid men jag älskar att virka stolpar i alla tänkbara vinklar;)
Denna kommer bli svart & vit-randig...ev (jag har inte bestämt mej än) så kan det bli flera färger.
Jag har så jätteproblem att läsa mönster, vet inte vad som felar men jag förstår liksom inte.
Därför är Youtube min bästa vän;)  .
Här ser ni en bild av filten men det blir som sagt inte dessa färger.....tror jag


   

 
 
Ingen bild

Sophia

27 november 2011 14:12

Vilket youtubeklipp tittade du på för att lära dig mönstret? Har tittat på några men blir inte klokare för det....

soft

27 november 2011 21:02

Nu har jag ju bytt dator och inte fått reda på alla bokmärken förstås men här har du ett mönster som visar bra oxå.

http://attic24.typepad.com/weblog/neat-ripple-pattern.html

 
Ingen bild

Sophia

21 december 2011 19:26

jaha då har jag återigen försökt rippla och det var ju helt j-vla ofattbart så svårt. Repar upp och skiter i detta ännu 1 gång. jag fattar inte vad som gör det så megasvårt.

soft

22 december 2011 09:45

Rippla ÄR ganska knepigt för man måste hålla koll hela tiden. Håller med dej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av soft - 13 december 2013 12:33

" Kod för att importera min blogg till Nattstad:3665006947 " ...

Av soft - 8 december 2012 09:29

Av soft - 20 september 2012 14:51

Efter att jag fick en dålig start angående Air Wick så känns det mycket bättre nu. Jag har nu 2 pinnar i flaskan inne på toaletten. Doften jag har därinne är Midnight Blackberry & Vanilla Silk . Det luktar gott där inne och sådär lagom, dock är min å...

Av soft - 19 september 2012 07:13

Så kom dom då äntligen  Air Wick Doftpinnar. Som jag har längtat att få Buzza dessa;))......  Jag sliter upp paketet och provar genast. En i badrummet och en i vårat sovrum. Jag gjorde 2 stoora tabbar...........      1: Ta inte i produkte...

Av soft - 18 augusti 2012 14:02

Med en stank av Ättika i hela huset blir badrummet rent så det skiner. Kalkar av resten av Duschkabinen och plockar bort 1000 olika produkter uppifrån torktumlaren och torkskåpet där sonen har "lite" produkter.......jisses. Vi har inte hittat ett...

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards