Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Maria Montazamis Ostbollar

Av soft - 25 augusti 2011 09:26

Igår var vi bjudna till en Kick-Off hos en väninna .Det var hela vårat gäng med "tanter" som målar porslin.  Vi fick så himla god mat och allt var toppen.

Å.....vi fick en aptitretare i form av Tranbärsdrink och till det fick vi Maria Montazamis berömda Ostbollar.


Heliga Birgitta säger jag så jädra goda!!

Å det bästa av allt, dom är fullt tillåtna för LCHF om man inte rullar dom i Ostbågskross och byter mandel mot nötter


Här har ni receptet:


Maria Montazamis bollar med ostkrokskross:

Ingredienser

1. Låt färskosten blir rumsvarm, ca 30 minuter.
2. Finhacka aprikoser och mandel. Blanda aprikoser, mandel, chiliflakes och salt med osten.
3. Rulla till små bollar ungefär lika stora som en liten körsbärstomat. Lägg på ett fat och ställ in i kylen minst 1 timme, gärna över natten.
4. Krossa ostbågarna till fina smulor. Rulla ostbollarna i ostbågesmulet och servera.


 

 
 
Micke

Micke

27 augusti 2011 20:28

Birgitta?? jösses, känner du henne också ;) hahaha


ha de gött

http://guldkryckan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av soft - 13 december 2013 12:33

" Kod för att importera min blogg till Nattstad:3665006947 " ...

Av soft - 8 december 2012 09:29

Av soft - 20 september 2012 14:51

Efter att jag fick en dålig start angående Air Wick så känns det mycket bättre nu. Jag har nu 2 pinnar i flaskan inne på toaletten. Doften jag har därinne är Midnight Blackberry & Vanilla Silk . Det luktar gott där inne och sådär lagom, dock är min å...

Av soft - 19 september 2012 07:13

Så kom dom då äntligen  Air Wick Doftpinnar. Som jag har längtat att få Buzza dessa;))......  Jag sliter upp paketet och provar genast. En i badrummet och en i vårat sovrum. Jag gjorde 2 stoora tabbar...........      1: Ta inte i produkte...

Av soft - 18 augusti 2012 14:02

Med en stank av Ättika i hela huset blir badrummet rent så det skiner. Kalkar av resten av Duschkabinen och plockar bort 1000 olika produkter uppifrån torktumlaren och torkskåpet där sonen har "lite" produkter.......jisses. Vi har inte hittat ett...

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards