Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Jag förstår inte religion......

Av soft - 31 augusti 2010 11:44

Alltså detta med religion övergår mitt förstånd.  Något mera motsägande än så finns inte förutom "kappvändare"

Jag har inga problem att acceptera andra människors religion eller tro bara jag inte får den serverad på en macka framför mej förjämnan.  Jag vill inte bli tvingad att lyssna på predikningar och bli påtvingad lik Jehovas sätt att sprida sin "kunskap".


Men förklara för mej detta:

Om man blivit ett med Jesus & sprider hela tiden att man ska bemöta hela mänskligheten med Kärlek. Allt och alla ska bemötas med kärlek...  tom anser många att Mördare, Pedofiler, Våldtäktsmän osv inte ska få fängelse utan man ska "Ge dom kärlek och genom samtal " få dom friska.  Alltså inga fängelser gör nytta.


Hur tänker man då?

Ska våldtagna barn, kvinnor och misshandlade människor då behöva gå omkring bland dessa sjuka människor? 

Vem tar hand och skyddar våldsoffren?

Å så undrar jag varför jag som enbart är ärlig och har en annan åsikt än nyreligösa blir kastad åt sidan. ? 

Då finns det minsann ingen kärlek att ge, men till pedofiler ska det finnas i överflöd.


Sjukt tänkande, och fel tänkande.

Ska man som troende förespråka kärlek till omvärlden så ska det även gälla oss som har ärligt men annat tänkande.

Jag upplever ständigt en stoor falskhet från troende.

Man mår illa.  Inte förren man kan visa att de klarar stå för allt dom predikar om så kan jag förstå och acceptera .

 

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

31 augusti 2010 15:02

Hej igen Soft. Religion är ett verktyg de styrande hittat på för att hålla massorna i schack! Se bara på dem so ligger på knäna och mässar ideligen och beordrar nedgrävning och stenig av kvinnor samt behandlar andra icke samma religion som hundar Dagens europeèr är så pass upplysta så man går inte på sådana dumheter längre. Men ok var en blir ju salig på sitt som de säger och man får ju acceptera det men men jag tycker synd om dem som är så pass oupplysta för det begränsar dem väldigt och skrämmer dem med,.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

soft

31 augusti 2010 15:12

Ja du, nog begränsar det alltid. Är det några som är kortsynta & fördömande så är det de som ägnar sig åt fanatisk religion och ser alla händelser i livet som Mirakel. Välkommen till verkligheten säger jag. Det är så tydligt att det är människor som mår dåligt men inte vill ta eget ansvar över vad som händer eller vad dom gör. Då är det bra att ha en jesus;)
Skönt att man inte bara blir hängd för att man har egna åsikter. För det är nya sverige det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av soft - 13 december 2013 12:33

" Kod för att importera min blogg till Nattstad:3665006947 " ...

Av soft - 8 december 2012 09:29

Av soft - 20 september 2012 14:51

Efter att jag fick en dålig start angående Air Wick så känns det mycket bättre nu. Jag har nu 2 pinnar i flaskan inne på toaletten. Doften jag har därinne är Midnight Blackberry & Vanilla Silk . Det luktar gott där inne och sådär lagom, dock är min å...

Av soft - 19 september 2012 07:13

Så kom dom då äntligen  Air Wick Doftpinnar. Som jag har längtat att få Buzza dessa;))......  Jag sliter upp paketet och provar genast. En i badrummet och en i vårat sovrum. Jag gjorde 2 stoora tabbar...........      1: Ta inte i produkte...

Av soft - 18 augusti 2012 14:02

Med en stank av Ättika i hela huset blir badrummet rent så det skiner. Kalkar av resten av Duschkabinen och plockar bort 1000 olika produkter uppifrån torktumlaren och torkskåpet där sonen har "lite" produkter.......jisses. Vi har inte hittat ett...

Jag är en Buzzador

Presentation


Softa är en livsnjutning..

Senaste inläggen

Stick & Virk

 

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Mata mej....


Ovido - Quiz & Flashcards